راهنمای انتخاب مبل چستر کلاسیک از زبان مبلیران!

راهنمای انتخاب مبل چستر کلاسیک از زبان مبلیران!

صنعت مبلمان طرح های مختلفی را در سبک‌های مختلف به بازار مصرف عرضه کرده است. یکی از خاص ترین طرح‌ها در تولید مبلمان، مبل چستر کلاسیک نام دارد. مبل چستر کلاسیک جزو محدود طرح هایی است که می تواند نظر بیشتر افراد را به خود جذب کند. با وجود اینکه در سبک مدرن بی نهایت ایده و طرح وجود دارد، مبل چستر محبوبیت خود را از دست نداده است. چه بسا این محبوبیت و استقبال روز به روز بیشتر شده است. زیبایی و در عین حال راحتی و آرامش این نوع مبل، نظر افراد با سلیقه‌های مختلف را به خود جذب کرده است. طرح چستر به گونه‌ای است که در سبک های مختلف قابل اجرا می باشد، یکی از دیگری دلپذیرتر و مجذوب کننده‌تر است. خوشبختانه رنج قیمت در این نوع مبل از ارزان تا لوکس و گرانقیمت را نیز شامل می شود. در این مقاله قصد داریم تا با ویژگی‌های مبل چستر کلاسیک بیشتر آشنا شده و درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از آن، بیشتر بدانیم.

مدت زمان تقریبی مطالعه‌ی این مقاله 8 دقیقه می‌باشد.

راهنمای انتخاب مبل چستر کلاسیک از زبان مبلیران!

راهنمای انتخاب مبل چستر کلاسیک از زبان مبلیران!

مبل چستر، دو قرن صلابت بدون تغییر

تاریخچه دقیق ابداع مبل چستر مشخص نیست، ولی خاستگاه آن به کشور انگلیس بر می‌گردد. برخی آن را به قرن 18 میلادی و به شخص خاصی نسبت می‌دهند. شخصی به نام لرد فیلیپ استنهوپ که چهارمین ارل چستر فیلد است که با عنوان پدر مبل چستر فیلد شناخته می شود. او از یک طراح درخواست کرد مبلی را برای او طراحی کند تا در زمان نشستن باعث چین و چروک لباس نشود.

این را هم بخوانید: هنگام خريد مبل چستر به چه نکاتی توجه کنیم؟

چند سال بعد از ابداع آن، به یکی از محبوب‌ترین طرح ها در مبلمان تبدیل شد. طولی نکشید که طبقه ثروتمند جامعه این مبل را برای خود سفارش دادند. در واقع نشانه‌ای از طبقه مرفه جامعه بود. برای اشراف زاده‌ها از پارچه‌های نفیس مانند مخمل و چرم استفاده می‌کردند. در دوران ویکتوریا، یعنی اواخر قرن نوزدهم این سبک بسیار محبوب شد.

مبل چستر کلاسیک

مبل چستر، نامی خاص با ظاهری خاص تر

فقط کافیست یکبار ظاهر مبل چستر کلاسیک را مشاهده کنید، نام آن همیشه در خاطر شما ماندگار می شود. ابعاد و ظاهر آن کمی با مبل های دیگر تفاوت دارد. مبل چستر به عنوان یکی از معروف‌ترین طرح‌های مبل، بازو‌های بزرگ و رول شده‌ای دارد که ارتفاع آن با تکیه‌گاه برابری می‌کند. نشیمنگاه آن نسبت به مبل‌های دیگر، فاصله‌ کمتر از سطح زمین دارد. دسته‌ها، تکیه‌گاه و حتی بدنه مبل با هنر لمسه دوزی مزین شده است. لمسه دوزی در واقع نوعی دوخت لوزی شکل است که به وسیله نگین یا دکمه‌هایی در بدنه و قسمت‌های مختلف آن ایجاد می‌شود. مبل چستر به سبک خاصی تعلق ندارد. طراحان از طرح دوخت آن برای تولید و طراحی مبل‌های دیگر در سبک‌های مختلف استفاده می‌کنند. مبل ‌چستر نشیمنگاه و بدنه نرمی دارد. به دلیل اینکه چوب و بدنه اصلی مبل را با پشم شیشه، فوم های پلی اورتان و… می پوشانند.

مبل چستر، نامی خاص با ظاهری خاص تر

مبل چستر، نامی خاص با ظاهری خاص تر

روکش‌های مختلف را بشناشید

برای تولید انواع مبل چستر کلاسیک از پارچه‌های مختلفی (طبیعی، مصنوعی یا ترکیبی) استفاده می کنند. اگر یک مبل چستر کلاسیک گران قیمت، لوکس و کاملا رسمی دوست دارید پارچه چرم طبیعی یک انتخاب با کیفیت، بادوام و لوکس است. چرم طبیعی در تناژ‌های قهوه ای تیره و روشن، مشکی و حتی سفید تولید می شود. برای فضای پذیرایی یا محیط‌های رسمی مناسب می‌باشند. البته محدودیتی در کاربرد ندارد و می‌توانید در اتاق نشیمن نیز از آن استفاده کنید. یکی از شکیل‌ترین و چشم نواز ترین پارچه‌ها برای طرح چستر، پارچه مخمل است. به ویژه طرح‌های تک رنگ که استقبال بیشتری از آن می‌شود. به دلیل اینکه ظاهر براق آن بیشتر از پارچه‌های دیگر است و ضخامت و استحکام بسیار زیادی دارد. از طرفی به دلیل کشیدگی پارچه در زمان تولید (به واسطه دوخت لمسه و دکمه ها) باید از پارچه‌های مرغوب‌تری استفاده شود.

مبل چستر کلاسیک

رنگ و طرح مکمل دکوراسیون

انتخاب رنگ مبلمان به رنگ غالب دکوراسیون داخلی و فضای مورد نظر وابسته است. در درجه بعد به سلیقه شما بستگی دارد. رنگ چرم طبیعی محدود است و ظاهر رسمی‌تری به فضا می‌بخشد. در حالت کلی می‌توان گفت که این مدل برای دکوراسیون کلاسیک یا فضای اداری مناسب‌تر است. خوشبختانه پارچه مخمل تمام رنگ‌ها با تناژهای تیره تا روشن را در بر می‌گیرد. به طور مثال رنگ‌های خنثی مانند طوسی و سفید برای سبک مدرنِ مینیمال مناسب‌تر هستند. برای محیط‌های با متراژ کم از رنگ‌های روشن و شاد استفاده کنید تا فضا را بزرگتر جلوه دهد. برای پذیرایی و سالن های بزرگتر رنگ‌های تیره‌تر نیز می‌توانید استفاده کنید. رنگ‌های تیره در پذیرایی بزرگ بهتر به چشم می‌آیند و به اصطلاح می‌توانید یک نقطه کانونی را ایجاد کنید. موارد ذکر شده قوانین نانوشته رنگ ها در انتخاب مبلمان است.

رنگ و طرح مکمل دکوراسیون

رنگ و طرح مکمل دکوراسیون

این نوع مبل بیشتر در سِت‌های پنج یا هفت نفره طراحی می‌شود. شامل یک کاناپه سه نفره با دو مبل تک نفره است. مبل چستر ال نیز برگرفته از سبک کلاسیک است که با استقبال زیادی روبرو شده است. در انواع رنگ‌ها به صورت تک یا ترکیبی تولید می‌شود. چستر ال برای چیدمان و دکوراسیون مدرن مناسب‌تر است. برای منازلی که متراژ کمتری دارند مناسب می‌باشد. مبل چستر شزلون و لاوست به عنوان مبلمان تک نفره شناخته می‌شوند. یک پیشنهاد ویژه برای ایجاد یک مکان دنج و آرام در منزل است. این دو طرح در مبلمان، فقط دوخت مبل چستر را دارند، در نتیجه با اصالت و ظاهر مبل چستر کلاسیک فاصله دارند.

این را هم بخوانید: ۵ تا از پرطرفدار ترین انواع پارچه مبل چستر سال ۱۴۰۲!

راهنمای انتخاب و خرید مبل چستر کلاسیک

برای خرید مبل چستر کلاسیک باید به ظاهر اصیل آن توجه کنید که در قسمت قبل توضیح داده شد. جنس چرم قیمت به مراتب بالاتری دارد. پارچه مخمل ارزان‌تر است اما چرم دوام و ماندگاری بیشتری دارد. اگر دکمه‌ها پرسی یا دوختنی هستند باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند. نباید با هر بار نشست و برخاست جابجا یا شل شوند.

راهنمای انتخاب و خرید مبل چستر کلاسیک

راهنمای انتخاب و خرید مبل چستر کلاسیک

اصل اساسی در ابداع این طرح و سبک، راحتی و نرمی آن در زمان نشستن است. اسفنج یا فومی که در بدنه آن قرار می‌گیرد باید از لطافت و نرمی خاصی برخوردار باشند. بعد از برخاستن باید به حالت اولیه خود برگردند. همچنین نباید بعد از مدت کوتاهی پف آن خوابیده شود. یکی از ویژگی‌های مبل چستر کلاسیک این است که در ابعاد مختلف( دسته و تکیه‌گاه بزرگ تا دسته‌هایی با ضخامت کم) تولید می‌شود. با خیال راحت مبل چستر کلاسیک را انتخاب کنید. این نوع مبل هرگز قدیمی نمی‌شود و به اصطلاح از مد نمی‌افتد. زیباترین‌ها را انتخاب کنید تا بتوانید بهترین دکوراسیون را طراحی کنید.

مبل چستر کلاسیک

در دنیای دکوراسیون داخلی، عناصر بسیار زیادی با سبک‌های متنوعی وجود دارند که استفاده از انها ظاهری زیبا و دلنشین به خانه خواهد بخشید. به همین خاطر در این میان استفاده از مبل چستر یکی از انتخاب‌هایی است که علاوه بر زیبایی بالایی که دارد، جلوه‌ای خاص به دکوراسیون داخلی خواهد بخشید. در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی بیشتر مبل چستر کلاسیک، با این سبک آشنایی بیشتری پیدا کرده و بتوانیم از آن به بهترین شکل ممکند در منزل استفاده کنیم.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom