پارچه گونی بافت؛ اصیل و قدیمی اما محبوب در سبک مدرن

پارچه گونی بافت

پارچه گونی بافت طرحی اصیل و قدیمی اما محبوب در سبک مدرن است. سبک مدرن یک سبک ساده اما شیک در دنیای مد است که سادگی در عین حال زیبایی را به نمایش می گذارد.

پارچه گونی بافت؛ اصیل و قدیمی اما محبوب در سبک مدرن

پارچه گونی بافت طرحی اصیل و قدیمی اما محبوب در سبک مدرن است. سبک مدرن یک سبک ساده اما شیک در دنیای مد است که سادگی در عین حال زیبایی را به نمایش می گذارد. در این سبک محدودیتی در استفاده از متریال های مختلف برای خلق ایده های جدید وجود ندارد. به عبارت دیگر از انواع متریال های ساده برای خلق ایده های جدید استفاده می کنند.

صنعت نساجی جزو صنایع پیشرفته ای است که تحت تاثیر دنیای مد قرار می گیرد. صنعت نساجی حتی به صورت روزانه محصولات جدیدی را روانه بازار می‌ کند.

میزان فروش انواع پارچه از چند عامل تاثیر می پذیرد:

  • میزان تقاضا در بازار
  • متریال های جدید
  • کیفیت اجناس
  • نقوش و طرح های روی پارچه

هر پارچه با طرح های جذاب و چشم نواز طرفداران خاص خود را دارد.

طراحی نقوش و جنس پارچه

یکی از بخش های مهم در صنعت نساجی و تولید پارچه، بخش طراحی نقوش و جنس پارچه است. آن چیزی که ذهنیت یک طراح را جهت می بخشد خلق یک طرح و نقش جدید است. بعد از طراحی، تولید و فروش برآورد می کنند که تا چه میزان مورد استقبال قرار گرفته است.

گاهی اوقات یک طرح اصالت خود را از گذشته تا به امروز حفظ کرده است و به اصطلاح از مد نمی ‌افتد. یک سبک اصیل و ساده پارچه گونی بافت نام دارد.

پارچه گونی بافت

پارچه گونی بافت چیست؟

در گذشته از الیاف کنف برای بافت و تولید پارچه استفاده می شد. به دلیل ضخامت نخ ها، تار و پود پارچه کمی درشت و واضح بودند. در حال حاضر پارچه گونی بافت از جنس الیاف طبیعی مانند کلاف تولید می شود. این محصول اصیل و ساده در بخش ‌های مختلف کاربرد دارد. این نوع پارچه باکیفیت و بادوام است که عمر مفید بالایی دارد.

طراحان در صنعت نساجی با الهام گرفتن از بافت گونی، پارچه هایی را طراحی می کنند که ظاهری شبیه به گونی دارند. امروزه برای تولید پارچه هایی گونی بافت تنها از کلاف استفاده نمی کنند. متریال های نوین دیگری نیز برای تولید پارچه گونی بافت استفاده می شود.

 طرح اصلی پارچه گونی بافت

این نوع پارچه در دو طرح اصلی طراحی و تولید می شود:

  • گونی بافت طرح ریز
  • گونی بافت طرح درشت

هر یک از طرح های ذکر شده زیبایی های منحصر به فردی دارند. هر یک از آن ها در بازار طرفداران خاص خود را دارند. در واقع طرح گونی بافت یک طرح تزئیناتی زیبا است که روی بافت پارچه اجرا می شود. با استفاده از تار و پود پارچه نقوش مختلفی طراحی می شود. پارچه گونی بافت یک سبک مدرن و اسپرت محسوب می‌ شود. تولیدکنندگان این پارچه را در دو سایز 1.50 و 3 متر تولید و به بازار مصرف عرضه می‌ کنند. از این پارچه در بخش ‌های متعددی مانند طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

موارد استفاده از پارچه طرح گونی

پارچه های مختلف کاربرد های متعددی در تولید پوشاک، پرده، رومبلی، روتختی و… دارند. پارچه گونی بافت نیز در موارد مختلف استفاده می شود و محدود به یک کالای خاص نیست. طراح با ایده های خلاقانه می تواند در موفقیت یک کالا و استفاده از آن در موارد متعدد تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال استفاده از پارچه گونی بافت در چیدمان و دیزاین داخلی برای پرده یا مبلمان به طراح بستگی دارد.

پارچه های تولید شده با طرح گونی را می ‌توان در تولید انواع مبلمان استفاده کرد. برای دکوراسیون با سبک مدرن بسیار ایده آل است.برای تولید پارچه گونی از نخ استفاده می کنند که از الیاف طبیعی مانند کتان، پنبه و کنف به دست می آید. برعکس ظاهر زبر و خشن، سطحی نرم و صاف دارد. در مراحل تولید آن از مواد شیمیایی استفاده نمی شود. همچنین از الیاف ترکیبی (شامل الیاف طبیعی و مصنوعی) نیز برای تولید این پارچه استفاده می کنند.

کاربرد پارچه گونی بافت

همان طور که بیان شد کاربرد این مدل از پارچه های بافت گونی فقط برای تولید مبلمان نیست. برای طراحی پرده نیز می توان از این پارچه استفاده کرد. اگر اتاق شما زیاد آفتاب گیر است و نور خورشید شما را اذیت می کند می توانید از این پارچه برای دوخت پرده استفاده کنید. این پارچه به دلیل تراکم بالا حدود 70% نور خورشید را جذب می کند. همچنین می تواند یک هارمونی ویژه ‌ای را در دکوراسیون داخلی به وجود بیاورد. اگر اتاقی دنج با نور کم می ‌خواهید این پارچه یک انتخاب هوشمندانه برای دوخت پرده است، زیرا ضخامت قابل قبولی دارد.

مبلمان به سبک مدرن با روکش پارچه های گونی بافت زیبایی خاصی را ایجاد می ‌کند. حتی در دکوراسیون مدرن مینیمال جلوه ای ساده اما شیک را در فضا به وجود می آورد. در مبلمان با طرح L، راحتی و اسپرت نیز کاربرد دارد. البته استفاده از آن محدود به سبک مدرن نیست. بلکه در مبلمان به سبک کلاسیک جلوه و نمایی بی‌نظیر را به نمایش می گذارد.

پارچه گونی بافت

مزایای استفاده از پارچه گونی بافت در صنعت مبلمان

مزایای استفاده از پارچه گونی بافت در صنعت مبلمان به شرح زیر می باشد:

ضخامت:

این نوع پارچه در طرح های مختلف، بافت نسبتاً ضخیمی دارد. به دلیل اینکه از تراکم بافت بالایی برخوردار است، به راحتی نخ کش یا ساییده نمی شود.

تنوع رنگ در پارچه گونی بافت:

این پارچه در دو نوع گلدار و ساده تولید می ‌شود. معمولاً طرح ساده برای بدنه مبلمان و پرده ها استفاده می شود. پارچه گلدار یا طرح دار را برای روکش پشتی و کوسن مبلمان استفاده می کنند. هر دو نوع بافت ریز و درشت را می توانید از بازار تهیه کنید. رنگ بندی آن بسیار متنوع بوده و تناژ های رنگی روشن تا تیره را شامل می شود. از تناژ خنثی مانند خاکستری می توانید برای سبک مدرن استفاده کنید. با توجه به سلیقه خود و سبک دکوراسیون می توانید تناژ های رنگی گرم و سرد را انتخاب کنید.

ثبات طرح و نقش:

 این پارچه به هیچ وجه در اثر استفاده و شستشوی زیاد آسیب نمی بیند. به عبارت دیگر طرح و نقش آن به مرور زمان کمرنگ و رنگ و رو رفته نمی شود.

مبلیران، بهترین تولیدکننده مبل در ایران

برند مبلیران یکی از قدیمی ترین تولیدکننده ها در زمینه تولید انواع مبلمان، سرویس خواب و … است. هدف ما در این مجموعه جلب رضایت مشتریان گرامی است. از این جهت تلاش می کنیم همراه با دانش روز در صنعت مبلمان قدم برداریم.

برند مبلیران در سبک های مختلف برای تمام سلیقه ها، دنیایی از مدل ها را طراحی کرده است. برای تولید محصولات خود از بهترین و مرغوب ترین متریال ها استفاده می کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره خدمات مبلیران می توانید به سایت مراجعه بفرمایید.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom