با این 4 نکته چیدمان سبک مدرن را در منزل داشته باشید!

دکوراسیون مدرن چیست؟

دکوراسیون مدرن چیست؟

چیدمان دکوراسیون داخلی با روش‌های بسیار متنوعی قابل اجرا است. افراد زیادی هستند که استفاده از اجسام ساده و با طراحی کم را به مدل‌های مجلل کلاسیک ترحیج می‌دهند. از این رو روش‌خای چیدمانی دیگری به دنیای طراحی دکوراسیون وارد شد.  یکی از معروف‌ترین و رایج‌ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی در چند دهه اخیر، چیدمان سبک مدرن است. سبک مدرن در دکوراسیون داخلی مانند هر سبک دیگری دارای ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فردی می‌باشد. از این رو در این مقاله قصد داریم تا با بررسی بیشتر این سبک دکوراسیون داخلی، با استاندارهای لازم برای ایجاد آن و همچنین اجرای درست آن آشنایی لازم را به دست آوریم.

مدت زمان تقریبی مطالعه‌ی این مقاله 9 دقیقه می‌باشد.

دکوراسیون مدرن چیست؟

دکوراسیون مدرن چیست؟

دکوراسیون مدرن چیست؟

 براي داشتن دكوراسيون داخلی زیبا و خاص، نیازمند داشتن اطلاعات کلی در مورد سبک مورد نظر خواهیم بود. اگر شماهم مانند افراد بسیاری تمایل به استفاده از المان‌هایی با طراحی ساده و رنگ‌های زیبا هستید، پس بهتر است که از دکوراسیون مدرن در چیدمان فضای داخلی منزلتان استفاده کنید. همانطور که از نام این سبک پیداست، تمام المان‌ها و عناصر مورد استفاده در این دکوراسیون با طراحی مدرن همراه هستند.  مدرنیته دارای ویژگی‌های خاص می‌باشد. از جمله ویژگی‌های سبک مدرن می‌توان به نظم، نوگرایی، تولید انبوه و جهانی بودن اشاره کرد. تمامی ویژگی‌ها و اصول چیدمان سبک مدرن راهی می‌باشد برای رسیدن به این اهداف ذکر شده است. به طور خلاصه هدف سبک مدرن بوجود آورن محصولی با ویژگی‌هایی مانند دوام بالا، قیمت مقرون به صرفه و البته زیبایی است. استفاده از مبلمان راحتی می‌تواند نقش زیادی در ایجاد فضای مدرن داشته باشد.

اصول چیدمان سبک مدرن

اشکال بکار برده شده در سبک مدرن

در حالت کلی برای بیان ویژگی‌های چیدمان سبک مدرن می‌توان از کلماتی مانند سادگی، آرامش و اشکال و الگوهای مدرن استفاده کرد. به همین علت مهم است که بدانید مجار به استفاده از چه الگوهایی در این سبک خواهید بود. هرچقدر که این طراحی‌ها به سبک مدرن نزدیک‌تر باشند، نتیجه‌ی بهتری به همراه خواهند داشت.  به طور معمول در دکوراسیون مدرن اشکال هندسی ساده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس استفاده از اشکالی مانند مربع، مستطیل، دایره و … همگی به زیبایی و تکمیل دکوراسیون داخلی منزل کمک خواهند کند. اشکال هندسی مستطیل و مربع کاربرد بسیاری در این سبک دارد. ولی این به این معنی نیست که نمی‌توان منحنی‌ها را در سبک مدرن بکار برد. بلکه باید به چند مورد توجه داشت. در این سبک می‌بایست منحنی‌های نرم و خطوط صاف و مستقیم را بکار ببرید. همچنین صفحات شبکه‌‌ای در طراحی داخلی مدرن بسیار کاربرد دارند.

اشکال بکار برده شده در سبک مدرن

اشکال بکار برده شده در سبک مدرن

ویژگی دیوارها در دکوراسیون داخلی مدرن

 در چیدمان سبک مدرن دیوارها نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. همانند سایر عناصر و المان‌های مورد استفاده، توجه به این مورد نیز از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. از آنجا که رنگ‌ها از اهمیت بالایی در ایجاد کردن فضایی زیبا نقش مهمی ایفا می‌کنند، بهتر است که با انتخاب مورد مناسب، فضایی متناسب با این سبک را ایجاد کنیم. در این بخش به بررسی کامل تاثیر رنگ، کاغذ دیواری و دیوار پوش‌ها در سبک مدرن خواهیم پرداخت.

ویژگی دیوارها در دکوراسیون داخلی مدرن

ویژگی دیوارها در دکوراسیون داخلی مدرن

دیوار پوش‌ها

دیوار پوش‌ها به جهت داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد جایگاه خاصی در دکوراسیون سبک مدرن دارا هستند. این عنصر  دارای رنگ  و طرح‌های بسیار متنوعی هستند. حتی می‌توان آن ها را بر روی دیوارهای دیمی نیز نصب کرد. با دیوار پوش‌ها جایگزین مناسب و راحت‌تری برای تغییر کاغذ دیواری و رنگ دیوارها می باشد.

چیدمان سبک مدرن؛کاغذ دیواری

یکی دیگر از راه های ایجاد تغییرات در فضای خانه کاغذ دیواری می‌باشد. ولی در سبک مدرن استفاده از کاغذ دیواری مانند دیوار پوش‌ها مرسوم نمی‌باشد. دلیل رایج نبودن کاغذ دیواری در سبک مدرن کاملا مشخص می‌باشد. در دکوراسیون مدرن‌ما نیاز به طرح های ساده و یکدست با رنگ‌های ملایم و خنثی هستیم. معمولا در کاغذ دیواری‌ها طرح‌ها و نقش‌های متنوعی وجود ندارد. اما با انتخاب مناسب می‌توانیم با کمترین هزینه، بهترین نتیجه را رقم بزنیم.

چیدمان سبک مدرن؛کاغذ دیواری

چیدمان سبک مدرن؛کاغذ دیواری

رنگ آمیزی دیوارها

در ایجادکوراسیون داخلی  رنگ دیوار‌ها و سقف در سبک مدرن مهم است. رنگ دیوارها در دکوراسیون مدرن بهتر است خنثی و  روشن باشد. البته در نظر داشته باشید که رنگ های تیره نیز در این سبک مورد استفاده قرار می گیرند ولی استفاده از رنگ های روشن‌تر برای دیوار ها رایج تر است. وابسته به تم اصلی که در  نظر دارید، می‌توانید از رنگ‌های اصلی و یا مکمل آن استفاده کنید.

اصول چیدمان سبک مدرن

اصول چیدمان سبک مدرن

نورپردازی در چیدمان سبک مدرن

در هر منزلی، نورپردازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. این المان مخصوصا در چیدمان سبک مدرن نقش کلیدی ایفا می‌کند. به همین نیاز است که در هنگام انتخاب لوستر دقت و توجه کافی را بر آن معطوف کنیم. امروزه طرح‌های بسیاری از لوسترها، آباژور و سایر اکسسوری‌های لازم برای نورپردازی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانیم زیبایی بیشتری به محیط منزل ببخشیم. همچنین می‌توانید برای کاهش کنتراست نور در فضای مدنظر خود، لامپ‌های هالوژنی را به کار ببرید. در این سبک همچنین برای متمرکز کردن نور در خانه از آباژور استفاده می‌کنند. فط توجه داشته باشید که اباژور خریداری شده به سبک مدرن باشد.

نورپردازی در چیدمان سبک مدرن

نورپردازی در چیدمان سبک مدرن

این را هم بخوانید: ۵ نکته برای نورپردازی در منزل در سال ۲۰۲۴!

چیدمان دکوراسیون به سبک مدرن

در این قسمت به نحوه چیدمان دکوراسیون مدرن خواهیم پرداخت.  سبک برخلاف سبک کلاسیک ما نیاز به ایجاد تقارن در فضای خانه نداریم. چیدمان دکوراسیون مدرن اکثرا با استفاده کردن از فرم های ال شکل، دایره ای یا نیم دایره انجام میگیرد. همچنین در نظر داشته باشید که مبلمان و پرده مورد استفاده در این سبک تک رنگ و ملایم بوده و طراحی ساده‌ای داشته باشد. در حالت کلی از بکار بردن هرگونه طرح شلوغ و آیتم‌های اضافی اجتناب کنید تا بتوانید فضایی مطابق با استانداردهای سبک دکوراسیون مدرن در منزل ایجاد کنید. به خاطر داشته باشید که استفاده کردن از گل و گیاه نیز می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

اصول چیدمان سبک مدرن

اصول چیدمان سبک مدرن

در مطالب فوق سعی شده است به اصول چیدمان سبک مدرن و طراحی مدرن به صورت دقیق و حرفه ای پرداخته شود. اگر خواهان سبک مدرن هستید، با بکار بردن روش های ذکر شده یک فضای مدرن و زیبا را برای خود به ارمغان خواهد آورد. شما با تغییرات نه چندان سخت قادر خواهید بود فضای خانه خود را تبدیل به سبک مدرن کنید.  در این مقاله با اشاره به استاندارهای کلی برای اجرای دکوراسیون مدرن، با شاخص‌های اصلی این روش چیدمانی و المان‌های مورد استفاده در آن آشنا شدیم.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom