چیدمان منزل | بهترین چیدمان منزل برای خانه های شیک

چیدمان منزل

بهترین چیدمان منزل

داشتن خانه ای زیبا همراه با چیدمانی دلنشین و درست، خواسته هر فردی است. البته باید گفت که این خواسته دست نیافتنی نیست و می توان به راحتی با رعایت نکاتی ساده و همین طور انتخاب درست و به جا در رابطه با وسایل به آن دست یافت. اینکه بتوانیم از فضای موجود در خانه خود نهایت استفاده را داشته باشیم و آن را به متعادل ترین حالت ممکن طراحی کنیم، مسئله ای است که زیبایی وسایل و البته خود خانه را چندین و چند برابر می کند. بخش مهمی از داشتن دکوراسیون منزل زیبا و کامل به انتخاب نوع و سبک مبلمان بر می گردد و بخش دیگری از آن به نحوه چیدمان وسایل در فضای خانه. در این مطلب همراه ما باشید تا در این رابطه برایتان بیشتر بگوییم.

مبلمان منزل

اولین موردی که در رابطه با چیدمان منزل خود باید در نظر بگیرید انتخاب مبلمان منزل است. طبیعتا هر مبلی با هر طرح، رنگ، سبک و ابعادی نمی تواند مناسب هر خانه ای باشد. درست است که شرط اول انتخاب مبلمان منزل سلیقه صاحب خانه است، اما طبیعتا مسائل دیگری نیز در این میان تاثیرگذار خواهند بود. برای مثال اگر ابعاد خانه شما کوچک است بهتر است که از خرید مبلمان منزل بزرگ، همراه با پشتی بلند و همین طور دسته های پهن و بزرگ اجتناب کنید! چرا که تمامی این موارد می توانند فضای خانه شما را محدودتر و کوچک تر نشان دهند.

علاوه بر ابعاد و اندازه مبلمان، طرح و رنگ آن نیز تاثیر بسیاری بر خانه شما خواهد داشت. برای مثال خانه کوچک و شلوغی را در نظر بگیرید که پر از وسایل مختلف، آن هم در ابعاد متفاوت است. انتخاب مبلمانی که روکش و پارچه آنها طرح دار و شلوغ است قطعا اشتباه ترین انتخاب ممکن در این شرایط به شمار خواهد رفت! در عوض با انتخاب مبلمانی با پارچه ساده تر می توان فضای شلوغ خانه را به تعادل رساند.

برای بهترین چیدمان منزل تاثیر طرح و رنگ پارچه مبلمان را کم در نظر نگیرید. بگذارید با یک مثال دیگر موضوع را برایتان روشن کنیم. خانه کوچکی را در نظر بگیرید که نورگیری خوبی ندارد و تقریبا از نور طبیعی خورشید بی بهره است. در چنین شرایطی انتخاب مبلمان تیره اشتباه بزرگی است که می تواند خانه را تاریک تر و کوچک تر جلوه دهد. در عوض خرید مبلمان منزل با رنگ روشن می تواند فضا را دلبازتر و روشن تر نمایان کرده و آن را به تعادل برساند.

بنابراین با توجه به این توضیحات در خواهید یافت که انتخاب مبلمان منزل می تواند به فراخور شرایط موجود در فضا و همین طور سلیقه صاحب خانه متغیر باشد. نکته مهمی که باید در ذهن خود داشته باشید حفظ اصول اولیه و مهم چیدمان و دکوراسیون منزل است.

مبل راحتی

بهترین چیدمان منزل

مبل راحتی

مبل راحتی معمولا از اولین و البته پرطرفدارترین انتخاب ها خواهد بود. این نوع از مبلمان به واسطه تنوع بسیار بالایی که در طرح، نوع، رنگ و همین طور متریال خود دارد می تواند به فراخور ابعاد خانه و همین طور شرایط موجود در فضای آن به علاوه سلیقه صاحب خانه، گستره وسیعی از انتخاب ها را پیش روی افراد قرار دهد.

 این نوع از مبلمان معمولا به دلیل ویژگی راحتی و خودمانی بودن خود در دکوراسیون نشیمن مورد استفاده قرار می گیرد، اما بسته به نوع و همین طور جنس یا همان متریال می توان آنها را در فضاهای رسمی تری مانند دکوراسیون پذیرایی نیز مورد استفاده قرار داد. شما می توانید ساعت ها بر روی این نوع از مبلمان بنشینید و یا حتی یک چرت دلنشین بزنید و از راحتی آنها لذت ببرید. به همین دلیل هم هست که معمولا توصیه می شود که حداقل یک ست از مبلمان راحتی را در هر خانه ای داشته باشید. همان طور که گفته شد مبل راحتی انواع متفاوتی دارد که از میان معروف ترین و پرطرفدارترین آنها می توان به مبل ال، مبل چستر و همین طور انواع مبلمان تخت خواب شو اشاره کرد.

مبل استیل

مبل استیل

مبل استیل از آن دسته مبلمانی است که بیشتر افراد بر این عقیده هستند که از مد افتاده است و دیگر کمتر خانواده ای را می توان دید که برای خرید مبلمان منزل خود به سراغ مبلمان استیل بروند. باید اعتراف کنیم که اصلا این طور نیست. انتخاب مبلمان استیلی که امروزه طراحی و ساخته می شوند بسیار ساده تر از گذشته است، چرا که طرح ها و مدل های این نوع از مبلمان آن قدر تنوع پیدا کرده که تقریبا می تواند هر سلیقه ای را تحت پوشش قرار دهد.

طراحی کلی مبل استیل دارای ویژگی هایی منحصر به فرد است که از میان آنها می توان به وجود تاج، منبت کاری و همین طور دسته هایی متفاوت تر از سایر مدل و سبک مبلمان اشاره کرد. البته همان طور که اشاره شد امروزه تنوع این سبک از مبلمان بسیار زیاد است، بنابراین می توان با مدل هایی نیز رو به رو شد که کمی متفاوت تر هم هستند.

نکته ای که در رابطه با مبل استیل وجود دارد آن است که این نوع از مبلمان انتخاب خوبی برای دکوراسیون نشیمن خانه شما نخواهند بود، چرا که غالبا برای ساعات زیاد راحت نیستند و شکل رسمی شان نیز آنها را برای فضاهایی مانند دکوراسیون پذیرایی، مناسب تر و ایده آل تر می کند. ناگفته نماند که غالبا در طراحی مبل استیل از پارچه ای های زیبا، نفیس و معمولا لوکسی استفاده می شود که جلوه آن را چندین و چند برابر می کند. بنابراین اگر از آن دسته افرادی هستید که خانه ای پر زرق و برق دوست دارید بهتر است که مبل استیل را از دست ندهید.

چیدمان مبلمان منزل

بهترین چیدمان منزل

بهترین چیدمان منزل :چیدمان مبل 

همان طور که گفته شد انتخاب مبلمان درست و مناسب، بخش مهمی از چیدمان خانه و دکوراسیون منزل را تشکیل می دهد، اما بخش مهم و تاثیرگذار دیگر به نحوه چیدمان مبلمان منزل باز می گردد. این موضوع به طور کلی از اصولی مشخص پیروی می کند که رعایت آنها می تواند شمایل خانه شما را منسجم تر و ایده آل تر کند.

یکی از اصلی ترین مسائلی که در زمان چیدمان مبلمان منزل خود باید در نظر داشته باشید مشخص کردن جای قرارگیری تلویزیون و سپس چیدمان مبلمان بر مبنای آن است. معمولا در فضاهای مستطیل و یا مربعی شکل، یک سمت از دیوار به تلویزیون اختصاص پیدا می کند، حالا این بخش می تواند به عنوان مرکزیت برای چیدمان مبلمان و سایر وسایل مورد استفاده قرار بگیرد. نکته مهمی که باید در این زمینه مورد توجه قرار دهید فاصله مناسب و البته متناسب مبلمان با تلویزیون است.

علاوه بر این، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که چیدمان مبلمان منزل خود را به گونه ای داشته باشند که اعضای خانواده و دوستان بتوانند بر روی یکدیگر متمرکز شوند و بتوانند با هم گفت و گو کنند. با توجه به این موضوع بهتر است که چیدمان مبلمان شما به گونه ای باشد که فقط تلویزیون را محوریت خود قرار ندهد، بلکه تمایلی نیز به سایر مبلمان و صندلی ها پیدا کند. البته ناگفته نماند که این نوع از چیدمانی که با فضای قرارگیری تلویزیون مشخص می شود، مربوط به دکوراسیون نشیمن است، چرا که در فضای پذیرایی، هدف گفت و گو و تعامل با مهمان ها و دوستان است، بنابراین در چنین فضایی، مبلمان باید به سمت یکدیگر گرایش داشته باشند و تنها در محور هم چیدمان شوند.

حالا مسئله ای که پیش می آید فاصله مناسب میز، مبل و تلویزیون از یکدیگر است. در این رابطه باید بگوییم که ایجاد فاصله ای منطقی میان وسایل موجود در خانه می تواند تعادل محیطی خوبی را برقرار کند. معمولا توصیه می شود که میز جلومبلی چیزی حدود 70 سانتی متر با مبلمان فاصله داشته باشد. این فاصله علاوه بر ایجاد فضای خوبی برای رفت و آمد، می تواند امکان دسترسی ایده آل شما به وسایل روی میز را نیز فراهم کند.

حالا برویم سراغ فاصله ایده آل مبلمان و تلویزیون! توصیه ما این است که چیزی حدود 2 تا 3 متر را میان مبلمان و تلویزیون منزل خود قائل باشید. این میزان از فاصله تعادل خوبی را میان وسایل ایجاد کرده و علاوه بر آن که رفت و آمد را راحت تر می کند، از توجه صرف شما به تلویزیون و مشکلات ناشی از تماشای آن از فاصله کم نیز جلوگیری می کند.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom