نحوه چیدمان مبلمان کلاسیک در فضای کوچک

نحوه چیدمان مبلمان کلاسیک در فضای کوچک

یکی از انواع مبلمان پرطرفدار در بین خانواده‌های ایرانی مبلمان کلاسیک می‌باشد. نحوه چیدمان این سبک مبلمان به عوامل مختلف بسیار زیادی بستگی دارد. در صورت عدم توانایی در چیدمان این سبک از مبلمان به نحو صحیح و اصولی در خانه، از خرید آن پشیمان خواهید شد. در ادامه نحوه‌ی چیدمان مبلمان کلاسیک را در فضاهای کوچک مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین در رابطه با بایدها و نبایدها در این زمینه به بحث خواهیم پرداخت. امیدواریم در پایان بر اساس مکانی که برای چیدمان این سبک مبلمان در اختیار دارید بتوانید بهترین چیدمان را برای آن انتخاب نمایید.

مدت زمان تقریبی مطالعه‌ی این مقاله 10 دقیقه می‌باشد.

چیدمان مبلمان کلاسیک
چیدمان مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک چیست؟

یکی از سبک‌های پرطرفداری که مورد توجه عموم مردم قرار گرفته، سبک مبلمان کلاسیک می‌باشد. این مدل با داشتن ویژگی‌های متعدد خود، سبب می‌شود که جلوه‌ای بسیار زیبا در منزل شکل بگیرد. عموما به علت داشتن ابعاد و جثه‌ی بزرگ، بهتر است که در خانه‌هایی با متراژ بالا از آنها استفاده شود، اما اگر خانه‌ی شما متراژ پایینی دارد، با رعایت اصول و قوانین خاصی، می‌توانید این سبک را در منزلتان به بهترین شکل ممکن، چیدمان کنید.

مبلمان کلاسیک و مشخصه‌‌های اصلی آن

مبلمان کلاسیک و مشخصه‌‌های اصلی آن

مبلمان سبک کلاسیک علاوه بر این که اصالت را به خوبی حفظ می کنند، قادر به هماهنگی بیشتری، با انواع سبک دکوراسیون امروزی نیز می‌باشد. از این رو به طور کلی می توان گفت این سبک مبلمان در تمامی زمان ها می تواند در خانه حضور داشته باشد و حس شکوه و عظمت را در دکوراسیون با سبک مختلف القا کند. در حقیقت سبک مبلمان کلاسیک همچنان که سبکی به روز است، قدمت و اصالت خود را نیز به طور کامل حفظ کرده است.

مهمترین ویژگی های مبلمان کلاسیک

در حقیقت این سبک از سبک مبلمان ترکیبی از سادگی و پیچیدگی‌های هنری می باشد.  یکی از اصلی‌ترین مشخصه‌هایی که می‌توان برای مبلمان کلاسیک نام برد، طراحی و ویژه‌ی آن در بخش‌هایی مانند دسته و پشتی آن است. به طور کلی استفاده از منبت‌کاری های بسیار هنرمندانه و همچنین ترکیب آنها با پارچه‎‌های طرحدار، به اصالت این سبک اضافه کرده است. بهتر است بدانید که در کنار استفاده از این مبل، بهتر است که از آیتم‌ها و دکوری‌های مکمل آن نیز استفاده به عمل آید. در طراحی مبلمان کلاسیک، ظرافت و وقت بسیار بالایی صرف شده است که نتیجه‌ی آن به طور کامل مشهود است.

  • مهمترین عنصر در طراحی این سبک مبلمان استفاده از چوب در کلاف این سبک از مبلمان می باشد.
  • منبت کاری های موجود روی بخش تاج مبل و دسته های آن بی نظیر هستند.
  • استفاده از چوب های نراد، گردو و راش باعث افزایش کیفیت این سبک مبلمان شده است.
  • بر اساس نوع فوم و اسفنج که در طراحی و ساخت این سبک از مبلمان به کار گرفته شده است راحتی آن ها متفاوت است.
  • برای ساخت و تولید این سبک از مبلمان می توان از پارچه طرحدار و یا گلدار استفاده کرد. این سبک از مبلمان علاوه بر سادگی، زیبایی نوع پارچه به کار رفته در تولید آن را به نمایش می گذارد.

نکات مهم چیدمان مبلمان کلاسیک در آپارتمان کوچک

نحوه چیدمان مبلمان کلاسیک در خانه‌های کوچک در مقایسه با خانه های بزرگ اندکی دشوارتر است. در خانه‌های بزرگ برای چیدمان مبلمان با محدودیت فضا مواجه نخواهید بود. اما در خانه‌های کوچک نخستین عامل دشوارکننده چیدمان محدودیت فضا می‌باشد. نخستین نکته در رابطه با چیدمان این سبک مبلمان در منزل این است که اگر فضا به شما اجازه می‌دهد تا حد امکان مبلمان را از دیوار فاصله دهید.

نکات مهم چیدمان مبلمان کلاسیک در آپارتمان کوچک

نکات مهم چیدمان مبلمان کلاسیک در آپارتمان کوچک

زیرا در این صورت است که مبلمان جلوه بهتری خواهد داشت. در خانه‌های کوچک توصیه می شود از مبلمان سبک کلاسیک هفت نفره استفاده کنید تا از شلوغ شدن آن تا حد زیادی جلوگیری کنید. همچنین توصیه می شود مبلمان را در بخشی از خانه قرار دهید تا از ایجاد مزاحمت در رفت و آمد افراد جلوگیری به عمل آید. همچنین بهتر است تردد از پشت مبلمان انجام گیرد از این رو توصیه می‌شود مبلمان را از دیوار فاصله دهید.

نمونه‌ای از چیدمان صحیح مبلمان کلاسیک در منازل

نمونه‌ای از چیدمان صحیح مبلمان کلاسیک در منازل

رنگ مناسب را برای مبلمان انتخاب کنید

رنگ‌ها از اهمیت ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی برخوردار هستند. همانطور که می‌دانید، تاثیری که این مورد در ظاهر دکوراسیون و چیدمان خواهد گذاشت، بسیار بالا خواهد بود. از این رو، با انتخاب درست رنگ مبلمان و همچنین ترکیب مناسب آن، می‌توانید زیبایی منزلتان را دوچندان کنید. برای این کار، لازم است که ابتدا به روحیات و سلیقه‌تان توجه کرده و سپس، با توجه به ترکیب رنگی دکوراسیون داخلی و از همه مهم‌تر، متراژ خانه، آن را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید مقاله‌ی اصول و قوائد انتخاب بهترین رنگ برای مبلمان کلاسیک را مطالعه کرده و با نکات آن آشنا شوید.

اصول چیدمان مبلمان کلاسیک

رعایت تنوع در چیدمان

تنوع در خانه‌های کوچک بیشتر باید مورد توجه قرار گیرند. زیرا تنوع در سبک دکوراسیون از به چشم آمدن کوچکی فضا جلوگیری به عمل می‌آید. بهتر است این سبک مبلمان را با استفاده از دکوری‌های زیبا در کنار آن ترکیب نمایید تا زیبایی خانه چندین برابر شود. از قرار دادن دکوری‌های بزرگ در کنار مبلمان سه نفره اجتناب نمایید؛ زیرا این کار باعث شلوغی یک نقطه خواهد شد و باعث می‌شود فضای منزل شما کوچک تر به نظر برسد.

رعایت تنوع در چیدمان

رعایت تنوع در چیدمان

در نظر گرفتن نحوه‌ی چیدمان

در چیدمان مبلمان کلاسیک در خانه کوچک بهتر است تضاد هندسی را در نظر بگیرید تا محیط خانه شما جذاب به نظر برسد. این تکنیک برای خانه‌های بزرگ نیز تا حدودی کاربرد دارد. به طور کلی می‌توان گفت استفاده از تضاد هندسی در دکوراسیون داخلی منزل تا حد زیادی به سلیقه فرد بستگی دارد. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که این تکنیک در آپارتمان‌های کوچک به نحوه چیدمان مبلمان کلاسیک به صورت اصولی تا حد زیادی کمک می‌کند. در این روش امکان ست کردن میز جلو مبلی مستطیل شکل و یا گوشه دار با مبلمان سبک کلاسیک که پایه و حالت منحنی دارند وجود دارد. همچنین می‌توان مبل گوشه‌دار، میز عسلی و یا جلومبلی را با این سبک مبلمان ست کرد.

این را هم بخوانید: خرید مبلمان کلاسیک از یافت آباد

بایدها و نبایدهای چیدمان مبلمان کلاسیک در فضای کوچک

امروزه اکثر خانه های کوچک دارای پذیرایی مستطیل شکل هستند از این رو در چیدمان مبلمان در آن ها باید نهایت دقت را به خرج داد. این نکته را به خاطر داشته باشید چیدمان اشتباه اتاق‌های پذیرایی با عرض کم را باریک‌تر نشان می‌دهند. این امر از زیبایی ظاهری خانه‌ها تا حد زیادی می‌کاهد. توجه به رنگ‌های هم طیف یکی از نکات مهم در چیدمان مبلمان کلاسیک در پذیرایی مستطیل شکل است.

بایدها و نبایدهای چیدمان مبلمان کلاسیک در فضای کوچک

بایدها و نبایدهای چیدمان مبلمان کلاسیک در فضای کوچک

توصیه می شود این سبک از مبلمان را با دکوری های اطراف از یک طیف رنگی انتخاب نمایید و به نوعی همگونی رنگ را رعایت نمایید. این نکته را به خاطر داشته باشید که بهتر است این سبک مبلمان در مرکز نور قرار گیرند. یکی دیگر از نکات مهمی که در رابطه با چیدمان مبل کلاسیک در منازل وجود دارد، این است که فضای کافی برای تردد در اطراف مبلمان باقی گذاشته شود. زیرا در پذیرایی های کوچک اغلب همه چیز در یک راستا قرار می‌گیرند و ممکن است در مسیر تردد مانع ایجاد کنند.

از استفاده از دیگر صندلی‌ها در کنار مبلمان کلاسیک خودداری نمایید، زیرا باعث می‌شود فضای خانه شما شلوغ به نظر برسد. در صورت داشتن فضای کافی در اتاق پذیرایی، می توان چیدمان مبلمان نه نفره را به خوبی اجرا کرد. بهتر است برای چیدن مبلمان نه نفره، کاناپه سه نفره در مقابل نقطه کانونی قرار گیرد و چهار صندلی تک نفره را در مقابل یکدیگر و در کنار کاناپه قرار دهید. صندلی های مهمان را نیز می توان مقابل این مبلمان قرار داد.

استفاده از آیتم‌های مکمل

یکی از نکاتی که در هنگام چیدمان مبل کلاسیک باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده از عناصری است که مکمل چیدمان منزلتان باشد. به عنوان مثال، استفاده از لوستر مناسب برای مبلمان کلاسیک یکی از ایده‌هایی است که می‌تواند جلوه‌ی زیادی در دکوراسیون منزلتان ایفا کند. با انتخاب درست این آیتم، می‌توانید با صرف هزینه‌ی کم، محیطی زیبا در خانه ایجاد کنید.

استفاده از آیتم‌های مکمل

استفاده از آیتم‌های مکمل

مبلمان کلاسیک یکی از سبک مبلمان است که طرفداران زیادی دارد. این مبل با داشتن ویژگی‌هایی نظیر منبت‌کاری های بسیار زیبا و ترکیب آن با پارچه‌های طرح‌دار، تاثیر ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی خواهد گذاشت. اما چیدمان این مبل نیز از اصول و قوانین خاصی پیروی می‌کند که بهتر است در مخصوصا در خانه‌های کوچک، توجه بیشتری به آن شود. چیدمان صحیح مبلمان کلاسیک در کنار استفاده از آیتم‌های مکمل می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی منزل خواهد داشت. در این مقاله به بررسی نحوه‌ی چیدمان مبلمان کلاسیک در منازل پرداختیم و نکات مهم پیرامون آن را بیان کردیم. 

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom