همکاری دیزاینرها با مبلیران؛ همراه و همگام با یکدیگر برای تولیدی بهتر

همکاری دیزاینرها با مبلیران

همکاری دیزاینرها با مبلیران یکی از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شرکت مبلیران است. شرکت مبلیران تلاش می کند همگام و همراه با دیزاینر ها بهترین محصولات را برای مصرف کننده تولید نماید.

همکاری دیزاینرها با مبلیران؛ همراه و همگام با یکدیگر برای تولیدی بهتر

همکاری دیزاینرها با مبلیران یکی از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت شرکت مبلیران است. شرکت مبلیران تلاش می کند همگام و همراه با دیزاینر ها بهترین محصولات را برای مصرف کننده تولید نماید. این امر جزو اهداف برنامه ریزی شده اکثر تولیدکننده ها در صنایع مختلف می باشد.در دهه اخیر رقابت در دنیای واقعی در عرصه های مختلف، برای بهتر دیده شدن بسیار بالا رفته است. در مبحث تولید مبلمان، سرویس خواب، میز ناهارخوری و… نیز این نکته مطرح است.

در گذشته تولیدکنندگان در صنعت مبلمان یک کالا را تولید می کردند. سپس رقبا برای تولید محصولات خود از آن طرح ها کپی برداری می کردند. نظر و سلیقه مخاطب اهمیت کمتری داشت. در واقع این تولیدکننده بود که قصد داشت ذائقه مخاطب را بسازد.در دهه گذشته دیزاین و دیزاینرها پا به عرصه تجارت و بیزینس جهانی در تمام بخش‌ها گذاشته‌اند. یک حلقه مفقوده ای که هماهنگ کننده تمام بخش ها می باشد. ممکن است فقط در زمینه طراحی کار کنند یا به عنوان یک صنعتگر ماهر طرح های خود به مرحله تولید برساند.

 

دیزاین و دیزاینر، (design، designer)

دیزاین در لغت به معنای طراحی بیان شده است. البته باید توجه داشت که هدف، خلق یک اثر با هنر نقاشی برای یک موضوع آزاد نیست. بلکه دیزاین که به عنوان طراحی معنا شده است یک فرآیند را شامل می شود و تنها نتیجه نهایی را دربرنمی گیرد.

همکاری دیزاینرها با مبلیران

همکاری دیزاینرها با مبلیران

در واقع یک تفکر می باشد که مرتبط با یک موضوع شکل گرفته است. دیزاینر تغییراتی را در تفکر و ایده های مختلف اعمال می کند تا یک کالای بهتر را تولید نماید. در نهایت یک خروجی که همان طراحی موضوع مورد نظر است را عرضه می کند.

همکاری دیزاینرها با مبلیران از این قسمت پررنگ‌تر خواهد شد. دیزاینر کسی است که کار طراحی در زمینه مشخصی را انجام می‌دهد. یک تعریف از دانشمند علوم اجتماعی و متخصص هوش مصنوعی درباره دیزاینرها به شرح زیر می باشد:

«هر فردی که به منظور تغییر وضعیت موجود، دست به اقداماتی برای یک وضعیت بهتر بزند به دیزاین پرداخته است و دیزاینر می باشد».

افراد مختلفی از این تعریف استقبال می کنند، زیرا آن را منحصر به یک بخش یا صنعت خاصی نکرده است. از طرفی طراحی و دیزاین دیگر منحصر به رشته هنر نیست. در دنیای امروز تمام بخش‌های اقتصاد، فرهنگ، هنر، عرصه‌های اجتماعی و زندگی افراد را به یکدیگر گره زده است.دیزاینر ها می توانند به تنهایی یا در کنار همکاران خود مفاهیم و طرح هایی را ایجاد کنند که نوآورانه و کاربردی باشند. البته باید جنبه زیباشناختی را متعادل کنند.

اهمیت دیزاین و دیزاینر در سه محور مهم

دیزاینر در هنگام طراحی و خلق آثار ناب خود، باید سه محور مهم را مورد توجه قرار دهد. از دیدگاه تیم براون یکی از مدیران اجرایی، این سه محور به شرح زیر می باشد:

  • جنبه تجاری و بیزینس: به مرحله عمل ختم ‌شود و سودآورباشد.
  • مردم: رضایت مخاطب و مطلوبیت را به همراه داشته باشد.
  • فناوری: با فناوری‌های روز دنیا قابل اجرا باشد.

این سه مورد در تعامل با یکدیگر قرار دارند.

فعالیت و همکاری دیزاینرها با مبلیران باید با یک سری اهداف همراه باشد که در جهت ارتقای اهداف شرکت گام بردارند:

  • مطالعه، تحقیق و بررسی سبک های مختلف مبلمان
  • ارائه راهکار برای بهبود تولیدات قبلی
  • آگاهی از دانش ها و پیشرفت های روز هنر طراحی
  • انتخاب مواد مناسب برای تولیدات بهتر (چوب، فلز، منسوجات و…)
  • ارائه طرح های نمونه با استفاده از نرم افزار، کارت یا ارائه نمونه کار
  • ارائه دقیق طرح های نهایی
  • ارزیابی مسائل مختلفی از جمله قیمت گذاری، مد، خرید، تکنیک های مختلف و…
  • شرکت در کارگاه ها، سمینارها و آموزش های مختلف برای ارتقا دانش و تجربه

قبل از تمام این مهارت ها یک دیزاینر باید خصوصیات زیر را داشته باشد:

  • انضباط و پشتکار
  • توانایی و خلاقیت بالا
  • انعطاف پذیری و سازگاری
  • توانایی ارائه کار در مهلت مقرر
  • مهارت های ارتباطی و مشارکتی
  • مهارت و تمرکز در زمینه تجارت
  • مهارت های نقاشی و آگاهی بصری قوی
همکاری دیزاینرها با مبلیران

همکاری دیزاینرها با مبلیران

اهمیت مخاطب محوری در همکاری دیزاینرها با مبلیران

هدف از تولید، ساخت کالای مورد نیاز مصرف کننده با استفاده از منابع موجود با بهترین کیفیت است. نقش محوری در تولید، رضایت مخاطب یا مصرف‌کننده می باشد.

دیزاینر و طراح مبلمان سوالاتی را مطرح می کند، مانند: در تولید مبلمان و ایده های جدید چقدر جلو هستیم؟ چه کارهایی انجام دهیم تا چند قدم جلوتر از تولیدکنندگان دیگر باشیم؟ جواب سوالات خود را با بررسی ذائقه مخاطب متوجه می شود. در واقع طراح به آمار، اعداد، ارقام و جدول توجه ندارد، آنچه را که در لحظه می بیند، می سنجد.

میزان رضایت و نظر مخاطبان را می شنود. رکود طرح یا فروش آن را با مشاهده نظر مصرف کننده و مخاطبان مختلف می‌سنجد.

هدف دیزاینرها

این فرآیند ممکن است در تولید هر صنعتی اتفاق بیفتد که به عهده دیزاینر مربوطه می‌باشد. در واقع یک شنونده و یک بیننده فوق‌العاده است که نظر خود را تحمیل نمی‌کند. سخن نمی گوید، بلکه می‌شنود، می‌بیند. مشکل را تعریف می‌کند و برای آن راه حل پیدا می‌کند.مسائلی که دیزاینرها مطرح می‌کنند در واقع نیاز مصرف کننده هایی است که دیده نشده اند.

البته خروجی و طراحی را که انجام می دهد بر پایه آینده محوری است. یعنی هدف دیزاینرها بلندمدت است. یک مسئله کوچک را مطرح نمی کنند که به سرعت تاریخ انقضای آن به سر آید. به عبارت دیگر مسئله و مشکل باید متعلق به طیف گسترده ای از مخاطبان جامعه باشد. راه ‌حل‌ها نیز باید برای حداکثر زمان ممکن جوابگو باشند.

همکاری دیزاینرها با مبلیران

هدف دیزاینر نباید به طراحی و ترسیم یک کالا محدود شود، اینکه اثر فقط زیبا باشد کافی نیست. هدف فقط ترسیم یک تختخواب یا مبلمان زیبا نیست. بلکه در کنار زیبایی باید کاربردی بودن کالا، دوام ، توان اقتصادی مصرف‌کننده و نگاه مخاطب را بررسی نماید. هر کجا که مشکلی باشد آن را بیابد و راه حل ارائه دهد. در همکاری دیزاینرها با مبلیران این موضوع اهمیت دارد.به طور مثال یک مبلمان بسیار زیبا و کاربردی مناسب متراژ محدود ساخته شده است.

دیزاینر مشاهده می کند که مخاطب این کالای مورد نظر را دوست دارد اما مصرف کننده محدودی دارد. هدف تولیدکننده، بازار وسیع برای تمام دهک ها است.ممکن است مصرف کننده از خرید آن امتناع کند، چرا؟ چون جنس آن لوکس و گران قیمت است. پس دیزاینر همان طرح و سبک را با جنس مرغوب دیگر می سازد. در نتیجه دیزاینر این موضوع را به تولیدکننده ارائه می دهد که موفقیت در تولید آن است. در این صورت جامعه بزرگتری برای محصولات خود خواهند داشت.

مهم ترین هدف مبلیران

مخاطب با طیف درآمد کم، متوسط یا زیاد از این طرح راضی هستند، بنابراین پا به عرصه رقابت می گذارند. بسیاری دلایل دیگر که باعث رضایت و عدم رضایت مخاطب می‌شود را مورد توجه قرار می دهد. بنابراین می‌توان گفت دیزاین یک پروسه مردمی و مخاطب محور است.

برای همکاری دیزاینرها با مبلیران، می توانند ایده ها را با ذکر دلایل، چرایی، سودآوری، آینده محوری و… در اختیار شرکت قرار دهند. شرکت مبلیران از دیزاینرهای خلاق و با انگیزه حمایت همه جانبه ای خواهد داشت.هدف مبلیران نیز در درجه اول رضایت مشتریان خود است.

همکاری دیزاینرها با مبلیران

همکاری دیزاینرها با مبلیران

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom