نکات مهم برای انتخاب مبل مناسب خانه کوچک

مبل مناسب خانه کوچک

خانه های کوچک برای دکوراسیون و چیدمان خود نیازمند دقت و توجه بیشتری هستند، یکی از قسمت های مهم دکور هر خانه مبل آن خانه است. مبل مناسب خانه کوچک باید به گونه ای باشد که فرم، پارچه و محل قرار گیری آن باعث کوچک نشان دادن و شلوغ شدن فضای خانه نشود. شاید در نگاه اول ما با انتخاب های محدودی برای مبل مناسب برای آپارتمان کوچک رو به رو باشیم اما در انتهای این مقاله متوجه می شویم که این انتخاب نه تنها متنوع است بلکه بسیار شیرین و لذت بخش نیز هست. اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می کنید، این بدان معنا نیست که شما نمی توانید کاناپه شیک و دنج رویاهایتان را داشته باشید کافی است کمی بیشتر به چیدمان خود دقت کنید.

مبلمان مناسب برای آپارتمان کوچک

مبلمان مناسب برای آپارتمان کوچک

مبلمان مناسب برای آپارتمان کوچک بطور کلی در چهار دسته (مبل ال-راحتی-کلاسیک و استیل) قرار می‌گیرند و بسته به سلیقه و سبک خانه باید اتنخاب شوند، با این وجود نکاتی کلی برای خانه های کوچک وجود دارند که در صورت رعایت آن خانه ظاهری بزرگتر و دلبازتر پیدا می کند.

  • در خانه هایی با سقف کم ارتفاع بهتر است از مبل های کلاسیک و استیل استفاده نشود.
  • در خانه های کوچک باید از میزهای جلو مبلی و عسلی های کوچک و ظریف استفاده شود و تا جای ممکن از تعداد آن کم شود.
  • به ارتفاع میز های توجه کنید زیرا میزهایی با ارتفاع زیاد مناسب خانه های کوچک نیست.
  • در خانه های کوچک باید تا حد امکان از فضاهای پرت و کنج استفاده کنید و مبل مناسب خانه کوچک را در این بخش ها به کار گیرید.
  • مبلمان مناسب برای آپارتمان کوچک بهتر است دارای باکس های مخفی در قسمت نشیمن و دسته های خود باشد تا بتوانید بهینه تر و بهتر فضای خود را مدیریت کنید.

مبل ال برای خانه های کوچک

مبل ال برای خانه های کوچک

مبل ال برای خانه های کوچک یکی از اولین گزینه های انتخاب محسوب می شود. مبل‌های ال از تنوع بسیار خوبی برخوردار هستند و تقریبا می‌توان گفت تمام سبک های مبلمان از مدرن گرفته تا استیل و کلاسیک دارای مدل ال نیز هستند، بنابراین با توجه سبک خانه خود می‌توانید مبل ال مناسب خانه کوچک را برای خود پیدا کنید.

  • مبل مناسب خانه کوچک باید ارتفاع و عمق کمتری داشته باشد تا فضای کمتری در خانه پر کند.
  • مبل ال برای خانه های کوچک و مدرن بهتر از متریال های چون چرم یا فلز ساخته شده باشند و استفاده از چوب های مختلف برای مبلمان باعث می شود تا محیط حس و حالی گرم تر و دنج تر به خود بگیرد.
  • مبل های ال باعث می‌شوند تا استفاده بهینه‌ای از فضا شود و مرکز سالن خالی بماند به همین دلیل سالن نمایی بزرگ‌تر پیدا می‌کند.
  • مبل های لمسه کوبی شده با وجود گذشت این همه سال هنوز هم طرفداران مختص به خود را دارد، مبل های ال لمسه کوبی را می‌توانید برای سبک های معاصر و سنتی استفاده کنید.

مبل راحتی مناسب خانه کوچک

مبل راحتی مناسب خانه کوچک

فضا سازی با مبل راحتی مناسب خانه کوچک بسیار آسان است، در انتخاب این نوع از مبل‌ها باید به سبک خانه دقت بسیاری بشود زیرا با وجود اینکه تنوع زیادی دارند برای تمامی سبک ها نمیتواند مورد استفاده قرار بگیرد.

  • مبل راحتی مناسب خانه های مدرن و سبک های تلفیقی(مدرن-کلاسیک) است و در خانه هایی که دارای سبکی سنتی و کلاسیک هستند استفاده نمی‌شوند.
  • مبل راحتی مناسب خانه کوچک باید کم ارتفاع باشند زیرا باعث میشوند دکوراسیون منزل شلوغ به نظر نرسد.
  • با استفاده از این مبلمان می‌توانید به راحتی دکور خانه خود را تغییر بدهید و تنوع ایجاد کنید.
  • در مبل‌های راحتی نیازی نیست ست بطور کامل خریداری بشود و می‌توان یک کاناپه سه نفره و چند پاف برای تکمیل کردن ست خود استفاده کرد.
  • لاوست ها یکی از پرکاربرد ترین مبل های مناسب منازل کوچک محسوب می شوند.

مبل استیل مناسب خانه کوچک

مبل استیل مناسب خانه کوچک

در خانه هایی با سبک کلاسیک بهتر است از مبل استیل مناسب خانه کوچک استفاده کنید، این مبل ها از ابعاد و سایز کوچک تری نسبت به سایر مبل های استیل برخورددار هستند.

  • بطور معمول برخی از مبل های استیل از ارتفاع کمتری برخوردار هستند که باعث می‌شود فضای کمتری را نیز اشغال کنند.
  • هرچه مبل های استیل دارای منبت کاری و کنده کاری های ظریف تری باشند باعث می شود تا ظاهری جمع و جور تر نیز داشته باشند.
  • در صورت استفاده از مبل استیل مناسب خانه کوچک باید به رنگ مبلمان و کفپوش ها دقت شود و تا جایی که ممکن است از رنگ های روشن و نور طبیعی بیشتری در خانه استفاده شود تا بتوان تا حد امکان از شلوغی و بهم ریختگی خانه جلوگیری کرد.

مبل کلاسیک مناسب خانه کوچک

مبل کلاسیک مناسب خانه کوچک

مبل های راحتی و ال از پرطرفدار ترین مبل های مناسب خانه کوچک به شمار می آیند، اما اگر شما از این مبلمان خوشتان نمی آید یا سبک خانه شما کلاسیک و سنتی است می توانید از نیم ست های کلاسیک استفاده کنید و برای استفاده بهتر از فضا تا جای ممکن تمامی قسمت های مبل و دسته ها را به یکدیگر نزدیک کنید و فرمی منسجم به آن بدهید. با این وجود یادتان نرود تا جای ممکن مبل کلاسیک مناسب خانه کوچک نیست و باید به چیدمان و رنگ سایر اکسسوری های خانه دقت شود.

  • در خانه های کوچک باید از نیم ست های کلاسیک استفاده کرد و انتخاب سرویس های کامل کار درستی به شمار نمی‌رود.
  • مبل های کلاسیک مناسب خانه کوچک باید از کوسن هایی کوچک و با هارمونی رنگی متناسبی برخوردار باشد.
  • مبل مناسب خانه کوچک، نباید کلاسیک اشرافی یا همایونی باشند زیرا باعث خفگی و تاریکی محیط خانه می شوند.

مبل مناسب برای پذیرایی کوچک

مبل مناسب برای پذیرایی کوچک

در محیط هایی که محدودیت فضا وجود دارد، مبل مناسب برای پذیرایی کوچک باید بر اساس دقت و هارمونی بین رنگ ها و سایر عناصر خانه انتخاب شده باشد؛ همین منظور چند نکته کوچک ولی تاثیر گذار را یادآور می‌شویم.

  • انتخاب رنگ فرش در ظاهر خانه تاثیر به سزایی دارد، هرچه رنگ فرش روشن تر باشد خانه دلبازتر و بزرگ تر بنظر می‌رسد.
  • هارمونی رنگی بین مبلمان و فرش‌ها باعث می‌شود. جریان حرکت چشم در خانه به چرخش در بیاید و ریتمی چشم نواز داشته باشد.
  • هرچه رنگ مبلمان شادتر و روشن‌تر باشد باعث می‌شود پذیرایی بزرگ تر بنظر برسد.

مبلمان مناسب خانه کوچک در مبلیران :

با توجه به آپارتمانی شدن و کوچکتر شدن خانه ها، نیاز به مبلمانی مناسب این فضاها هر روز افزایش پیدا میکند. این موضوع از دید طراحان مبلیران را نیز دور نمانده است و با گسترش تقاضا برای این نوع مبلمان تصمیم گرفتیم تا محصولات مناسب را برای رضایت مشتریان عزیز طراحی و تولید کنیم.

شما میتوانید با توجه به راهنمایی های ذکر شده مبل مناسب برای منازل کوچک خود را انتخاب و خریداری نمایید. علاوه بر این مبلیران این امکان را برای شما فراهم کرده است تا مدل های درخواستی خود را نیز سفارش دهید و با کیفیت مبلیران دریافت کنید.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom