شال مبل و کوسن؛ مبلمان خود را زیباتر کنید و به فضای خود روح ببخشید

شال مبل و کوسن

اگر از مبل هایتان خسته شده اید آن ها را با شال مبل و کوسن زیباتر کنید. این اکسسوری مهم امروزه مبل به عنوان یکی از لوازم ضروری در چیدمان منزل در نظر گرفته می شود. اگر عاشق مبل خود هستید اما از ظاهر آن خسته شده‌اید، راه های زیادی برای زیباتر کردن آن ها پیش روی شما قرار دارد، این در حالی است که بدون اینکه هزینه زیادی را صرف کنید، به منزل خود جلوه‌ای زیبا ببخشید.

می توانید روکش مبل را عوض کنید یا از اکسسوری های منحصر به فرد استفاده کنید. اگر این روش ها برای شما بی معنا هستند می‌توانید از شال مبل و کوسن های نرم و زیبا استفاده کنید. اگر احساس می کنید مبلمان شما یکنواخت است و حس خوبی را در فضا منعکس نمی کند شال مبل و کوسن بهترین راه برای روح دادن به مبلمان و فضا است. در این مقاله قصد داریم تا با کاربرد و نحوه‌ی استفاده از کوسن و شال مبل بیشتر آشنا شده و بتوانیم از آن در بهترین حالت ممکن در منزل استفاده کنیم.

مدت زمان تقریبی مطالعه‌ی این مقاله 10 دقیقه می‌باشد.

استفاده از کوسن و شال مبل در دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از کوسن و شال مبل در دکوراسیون داخلی منزل

نقش اکسسوری در کنار لوازم ضروری

برخی افراد شال مبل و کوسن را به عنوان اکسسوری می‌شناسند، زیرا به دکوراسیون داخلی منزل خود روح و نشاط بیشتری خواهد بخشید. بدون اکسسوری فضای خانه خشک و بی روح است. فرض کنید یک دست مبلمان راحتی را در هر مکانی از خانه قرار داده اید. مسلما اگر بدون شال مبل و کوسن باشد جنبه رسمی تری خواهند داشت. بنابراین اکسسوری‌ها نقش جذابی را در کنار لوازم ضروری ایفا می کنند. اکسسوری ها از جمله شال مبل و کوسن نقش مکمل دارند. این وسایل با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی که دارد، با سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی هماهنگی لازم را داشته و جلوه‌ی زیباتری به منزل خواهد بخشید.

نقش اکسسوری در کنار لوازم ضروری

نقش اکسسوری در کنار لوازم ضروری

کاربرد شال مبل و کوسن، ساده اما شیک و مدرن

این اکسسوری زیبا و کاربردی در واقع متعلق به دکوراسیون غربی و کشورهای واقع در شمال اروپا می‌باشد. با رواج سبک مدرن استفاده از اکسسوری های ساده پررنگ‌تر شد و به تدریج جزئی از این سبک محسوب ‌شدند. این اکسسوری با توجه به فصول مختلف قابل تغییر است. کوسن نیز یک بالش کوچک و نرم در ابعاد مختلف است که بر روی مبلمان قرار می‌ دهند. بافتی بسیار نرم دارد که در اندازه و طرح های متنوع طراحی و دوخت می‌شود.

شال مبل و کوسن

تاثیر اکسسوری در دکوراسیون داخلی

یک جنبه مهم از دکوراسیون داخلی، تناسب و هارمونی رنگ‌ها است که از قانون خاص خود پیروی می کنند. به طور مثال در قانون رنگ‌ها برای دکوراسیون از 60، 30، 10 یا 80، 20 استفاده می‌شود که در سبک های کلاسیک و مدرن کاربرد دارند. البته در کنار قانون رنگ‌ها، از اکسسوری ها نیز برای زیباسازی فضا استفاده می‌کنند. اکسسوری هایی مانند شال مبل و کوسن بیش از آنکه جنبه کاربردی داشته باشند برای زیباسازی و نشاط بخشیدن در محیط استفاده می‌شوند. به دلیل اینکه اکسسوری ها در دسته لوازم کوچک قرار دارند درصد کمتری از رنگ‌ها را به خود اختصاص می‌دهند، اما همین میزان تاثیر شگرفی بر رنگ آمیزی فضای خانه دارد.

تاثیر اکسسوری در دکوراسیون داخلی

تاثیر اکسسوری در دکوراسیون داخلی

هماهنگ کردن و یا تغییر دکوراسیون خانه

به طور مثال یک خانه با رنگ غالب خنثی مانند سفید و طوسی، شال مبل و کوسن مشکی براق، قرمز یا بنفش به چه میزان خودنمایی می‌کند؟ بنابراین نباید نقش 10 یا 20 در قانون رنگ‌ها در دکوراسیون را دست کم گرفت. از طرفی یک روش بسیار ارزان برای هماهنگ کردن و یا تغییر دکوراسیون خانه است. در انتخاب رنگ و جنس شال مبل و کوسن باید رنگ مبلمان و سبک دکوراسیون داخلی را مد نظر قرار دهید. حتی گاهی شال مبل و کوسن‌های بسیار لوکس و زیبا بیش از مبلمان به چشم می‌آید، زیرا مبل قرار است پس زمینه کوسن و شال باشد.

هماهنگ کردن و یا تغییر دکوراسیون خانه

هماهنگ کردن و یا تغییر دکوراسیون خانه

انواع شال مبل و کوسن

نیازی نیست هزینه بالایی برای خرید شال مبل بپردازید. پارچه‌های ارزان اما زیبا نیز به اندازه پارچه های لوکس و گران قیمت خودنمایی می‌کنند. در ابتدای کار بهتر است که با در نظر گرفتن دکوراسیون داخلی و هارمونی رنگ‌ها، به انتخاب درست در این مورد دست بزنید. انواع شال مبل به شرح زیر می باشند:

شال مبل بافتنی:

بافت یکی از شیک‌ترین و جذاب ترین‌ها در نوع خود است. شال های مبل از جنس کامواهای ضخیم و تریکو که ضخامت بالایی دارند یک قالب سنتی کلاسیک یا مدرن را می‌سازند. البته نوع سبک وابسته به رنگ، نوع بافت و ضخامت نخ آن است. این نکته را در نظر داشته باشد که این جنس و دوخت برای فصل سرد سال (پاییز و زمستان) مناسب می‌باشد.

شال مبل بافتنی:

شال مبل بافتنی:

شال مبل مخمل:

یکی از پارچه‌هایی است که قیمت مناسبی دارد اما لوکس محسوب می‌شود، مخمل نام دارد. این متریال برای شال مبل بسیار ایده‌آل و منحصر به فرد است. می‌توانید برای مبلمان مدرن و کلاسیک انتخاب کنید. این اکسسوری در انواع طرح‌های ساده، گلدار و برجسته طراحی و تولید می‌شوند.

شال مبل خزدار:

یکی از جذاب ترین پارچه‌ها، پارچه خز است که به سبک مدرن تعلق دارد. البته مناسب مبلمان اسپرت و مدرن است. بنابراین در سبک دکوراسیون داخلی مدرت یا صنعتی، بهتر است که از هماهنگ‌ترین شال مبل استفاده کنید. دقت داشته باشید که حفظ ترکیب رنگی در زیباتر کردن فضای داخلی بسیار موثر خواهد بود.

شال مبل سنتی:

پارچه‌های ضخیم با بافت یا طرح های چاپی سنتی را شامل می‌شود. طرح هایی مانند گل و مرغ، بته جقه و نقوش اسلیمی این پارچه را زیباتر کرده‌اند.

شال مبل و کوسن

انواع کوسن، رنگین کمانی از رنگ روی مبل

کوسن‌ها به عنوان یک کالای لوکس روزمره شناخته می‌شوند که فضاهای مختلف را کامل می کنند. از اتاق نشیمن تا اتاق خواب و فضای باز برای نشستن را می‌توان نام برد. برای ترکیب و تطبیق بالش‌های تزئینی باید دانش کافی داشت تا درست در جای خود قرار بگیرند.کوسن هایی که به خوبی در جای خود قرار گرفته‌اند نه تنها فضای مبل را عالی جلوه می‌دهند، بلکه آن منظره را جذاب تر نشان خواهند داد. یکی از مقرون به صرفه ترین راه‌ها برای شاداب کردن محیط خانه استفاده درست و بجا از انواع کوسن و شال مبل است.

انواع کوسن، رنگین کمانی از رنگ روی مبل

انواع کوسن، رنگین کمانی از رنگ روی مبل

برای چیدمان کوسن، قوانین نانوشته و اختصاصی وجود دارد. اگر قرار است تمام کوسن‌های شما همانند، هم اندازه یا ناهمگون باشند می توانید از الگوی «2، 2، 1» استفاده کنید. به طور مثال 2 کوسن مربع از یک طرح مانند پارچه ساده، 2 کوسن مربع گلدار و 1 کوسن به شکل مستطیل بزرگ انتخابی ایده‌آل است. قانون های دیگری نیز وجود دارند مانند « 2، 1، 1» و «1، 1، 1».این نسبت ها به ابعاد، طرح و نوع پارچه بستگی دارد. رنگ شال مبل و کوسن را می توانید با رنگ مبلمان، پرده ها یا رومیزی هماهنگ کنید.

این را هم بخوانید: روش چیدمان مبل راحتی، چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

نحوه چیدمان و انتخاب کوسن

بهتر است کوسن‌ها را با دکور داخلی هماهنگ کنید. به دنبال رنگ هایی باشید که در دکوراسیون شما حضور دارند. کلید موفقیت با رنگ‌هایی است که غالب هستند. اگر تم رنگی خنثی در اتاق خودنمایی می‌کند رنگ های پررنگ را استفاده نمایید تا به فضا عمق تزریق کنید. استفاده از شال مبل و کوسن با بافت سنگین (مخمل، ابریشم و خز) خانه شما را دنج، در عین حال مدرن نشان می دهد.

نحوه چیدمان و انتخاب کوسن

نحوه چیدمان و انتخاب کوسن

وقتی به دنبال بروزرسانی دکوراسیون داخلی هستید سعی کنید از منابع مختلفی الهام بگیرید. کوسن‌هایی با طرح‌های زیبا و چشم نواز را انتخاب کنید. سعی کنید شکل و اندازه کوسن‌ها متفاوت باشد. استفاده از کوسن‌های هم اندازه و منظم ظاهری رسمی را به نمایش می‌گذارد. پیشنهاد می کنیم تضاد رنگی را ایجاد کنید. با ایجاد رنگ و پالت های افقی و عمودی بازی با رنگ ها را در فضا ایجاد کنید.

پارچه‌های متنوعی برای کوسن استفاده می‌کنند، مانند مخمل، نخ، چرم، پولک دار، خزدار و… . هر یک از این پارچه‌ها مناسب یک سبک از مبلمان است. انتخاب نوع پارچه و طرح مورد نظر برای شال مبل و کوسن به سلیقه شما بستگی دارد.

شال مبل و کوسن

دکوراسیون داخلی خانه همیشه یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذار ترین موارد برای زیبایی بخشیدن به فضای داخلی منزل به شمار می‌رود. استفاده از سبک‌های مختلف چیدمان، مبلمان و اکسسوری‌های متناسب با هر سبک، از جمله مواردی هستند که هنگام چیدمان دکوراسیون داخلی در نظر گرفته می‌شوند. انواع کوسن و سال مبل نیز از جمله همین عناصر بوده که با صرف کمترین هزینه، بیشترین بازدهی را خواهد داشت. در این مقاله به بررسی انواع شال مبل و کوسن و نحوه‌ی درست انتخاب و چیدمان آن پرداختیم و سبک‌های متفاوت آن را بیان کردیم.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom