تفاوت سبک ها ؛تفاوت سبک مینیمال با مدرن در مبلمان

انواع سبک مبلمان در بازار وجود دارند که دارای ویژگی های متمایز می باشند. تفاوت سبک مینیمال با مدرن در این محتوا مورد بررسی قرار می گیرند.

تفاوت سبک مینیمال با مدرن در مبلمان

در صورتی که تمایل به انتخاب سبک به روز برای دکوراسیون داخلی خود دارید مبلمان مدرن و مینیمال گزینه های مناسبی برای شما محسوب می شوند. از این رو بهتر است ابتدا تفاوت سبک مینیمال با مدرن را مورد بررسی قرار دهید. سبک مینیمال و مدرن دارای تفاوت های قابل توجهی با یکدیگر هستند. در ادامه قصد داریم این تفاوت ها را به صورت مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

تفاوت سبک مینیمال با مدرن

تفاوت سبک مینیمال با مدرن.

آشنایی با سبک مینیمال و مدرن مبلمان

اغلب مبلمانی که دارای طراحی بسیار ساده هستند و در نگاه نخست سادگی را به ذهن مخاطب القا می کنند، با نام مبلمان مینیمال شناخته می شوند. مبلمان سبک مینیمال در اکثر خانه های امروزی مورد استفاده قرار می گیرند و دارای طرح ها و مدل های متنوع و مختلف هستند. البته این سبک مبلمان برای انواع سبک های دکوراسیون قابل استفاده می باشند.مبلمان مدرن با استفاده از ایده های طراحان مدرن، طراحی و تولید شده اند از این رو بین افراد از محبوبیت قابل توجهی برخوردار هستند.

با پیروی از ایده ها می توان برای این مبلمان عملکردهای هنرمندانه ای ایجاد نمود. این سبک مبلمان اغلب با استفاده از مواد تولید شده در دوران مدرن از جمله پلاستیک، فایبرگلاس، تخته  سه لا، چوب، پارچه های طرح دار و فلزات صیقلی تولید می شوند. مبلمان سبک مدرن دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند که باعث شده است در بین مردم به محبوبیت قابل توجهی دست یابند. در ادامه قصد بررسی تفاوت سبک مینیمال با مدرن را داریم.

تفاوت سبک مینیمال با مدرن از لحاظ ویژگی های منحصر به فرد هر یک

مهمترین تفاوت سبک مینیمال با مدرن در محور تمرکز آن ها می باشد. در سبک مبلمان مدرن تمرکز بیشتر روی خطوط صاف، اشکال هندسی و زاویه می باشد. در حالی که سبک مبلمان مینیمال بر شکل، رنگ و نقش تمرکز دارد.

به طور کلی می توان گفت اصلی ترین ویژگی سبک مبلمان مدرن خطوط و لبه های صاف آن است. مبل ها و صندلی های چهارگوش از مهمترین عناصر در سبک مبلمان مدرن شناخته می شوند. در سال های اخیر خطوط منحنی نیز در این سبک مبلمان مشاهده می شود.

طراحی ساده سبک مدرن و فرم های ساده سبک مینیمال

از دیگر ویژگی های سبک مبلمان مدرن می توان به طراحی های ساده آن اشاره کرد. در برخی از آن ها عناصر تزیینی هنوز به چشم می خورد اما تمایل زیادی به سادگی دارد. یکی از مهمترین دلایل حفظ محبوبیت این سبک مبلمان سادگی آن است. سادگی و ظرافت در سبک مبلمان مدرن در کنار یکدیگر قرار دارند. هرچند این سبک مبلمان تزیینی نیستند اما ظرافت آن ها مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است، به ویژه افرادی که به طراحی های عجیب علاقه نشان می دهند.

در مبلمان مینیمال نیز فرم های ساده و خطوط مستقیم مورد استفاده قرار می گیرند و از تزیینات و جزییات پرکار هیچ گونه خبری نیست. به طور کلی می توان گفت مهمترین تفاوت سبک مینیمال با مدرن در نوع خطوط به کار رفته در آن هاست. در سبک مبلمان مینیمال خطوط تیز به کار می روند

تفاوت سبک مینیمال با مدرن از لحاظ جنس پارچه و رنگ آن

مهمترین ویژگی مبلمان سبک مدرن سادگی است و رنگ غالب در این سبک مبلمان رنگ های خنثی به ویژه رنگ صورتی ملایم است. این سبک مبلمان بیشتر روی رنگ های خاکی تاکید دارد از این رو دارای ظاهر طبیعی تر هستند و به راحتی با دیگر مبلمان و عناصر طراحی داخلی هماهنگ می شوند. با توجه به سلیقه خود می توانید پارچه بافت دار و یا ساده را برای مبلمان سبک مدرن خود انتخاب نمایید. اغلب برای تولید مبلمان مدرن از پارچه هایی با طرح ساده استفاده می شود.

بررسی تفاوت سبک مینیمال با مدرن

بررسی تفاوت سبک مینیمال با مدرن.

تفاوت سبک مینیمال با مدرن در همین جنس پارچه رومبلی است. در مبلمان مدرن گاهی ممکن است از پارچه های بافت دار استفاده شود اما در مبلمان مینیمال ساده ترین پارچه ها که نقش های شلوغ ندارند مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ غالب در این سبک مبلمان نیز رنگ های پاستل هستند. گاهی اوقات ممکن است از رنگ های خاکستری و بژ برای تولید آن ها استفاده شود.

تفاوت سبک مینیمال با مدرن از لحاظ کاربرد

از مهمترین مزایای سبک مبلمان مینیمال می توان به امکان استفاده از آن در خانه های بزرگ، کوچک، ادارات، هتل ها، رستوران ها و کافی شاپ ها اشاره کرد. کاهش دیوارهای غیرضروری داخلی، باز کردن فضای اتاق ها و سالن ها، هال و پذیرایی از مهمترین اصول چیدمان سبک مینیمال محسوب می شوند. در این سبک مبلمان همواره تلاش شده است تا محیطی باز، ساده و عاری از هرگونه وسایل و زواید بی هدف و بدون کاربرد برای ساکنین خانه فضایی آرامش بخش ایجاد شود.

همچنین از آنجا که این سبک مبلمان فضای بسیار کمی را اشغال می کنند برای خانه هایی با متراژ حداقل مناسب هستند. کوچک بودن وسعت خانه های کوچک باعث شده است تا این سبک مبلمان برای این فضاها گزینه مناسبی محسوب شود.مهمترین ویژگی سبک مبلمان مدرن این است که فرم در آن از عملکرد پیروی می کند. مبلمان مدرن به منظور دست یابی به هدفی خاص طراحی شده است، به این معناست که در این سبک مبلمان هدف بر سبک اولویت دارد.

مهمترین تفاوت سبک مینیمال و مدرن

مهمترین تفاوت سبک مینیمال و مدرن.

از جمله مبلمان مدرن که عملکرد آن ها از شکل شان مهمتر است صندلی های اداری، میز و صندلی رستوران و صندلی بلند برای نوزاد هستند. امکان استفاده از مبلمان مدرن در آشپزخانه، اتاق خواب، نشیمن، کتابخانه و دیگر فضاهای منزل وجود دارد. برای اتاق نشیمن بزرگ کاناپه های بزرگ و فضاهای کوچک تر مبل های دو نفره مدرن گزینه مناسبی محسوب می شوند.

خرید مبلمان از مبلیران

امیدواریم این محتوا در انتخاب بین مبلمان سبک مینیمال و مدرن کمک کوچکی به شما کرده باشد. پس از این که تفاوت سبک مینیمال با مدرن را مورد بررسی قرار دادید و با توجه به سلیقه و نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب نمودید باید به فکر خرید آن از فروشگاه های معتبر باشید.

یکی از فروشگاه های معتبر مبلمان که این سبک مبلمان را در طرح ها و مدل های مختلف با کیفیت عالی به مشتریان عرضه می کند مبلیران است.امکان خرید مبلمان مدرن و مینیمال از این فروشگاه به صورت اینترنتی نیز برای مشتریان فراهم شده است. تنها کافیست وارد وب سایت این فروشگاه شوید و پس از مقایسه قیمت ها، سبک و طرح مبلمان مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 3 / 5. تعداد امتیاز: 1

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom