خرید اکسسوری شلف دکوری زیبا؛ طاقچه قدیمی اما مدرن!

خرید اکسسوری شلف دکوری زیبا

یکی از اکسسوری‌های مدرن و پرکاربرد در دکوراسیون داخلی اکسسوری شلف دکوری نام دارد. در دنیای شلوغ و غیر قابل تصور اکسسوری و دکوری‌ها، انتخاب و ست کردن این بخش مهم از دکوراسیون داخلی، نیازمند رعایت برخی نکات است. این اکسسوری خاص و زیبا با طراحی‌های متنوع خود، با انواع سبک‌‌های دکوراسیون داخلی هماهنگی بی‌نظیری پیدا می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی دقیق‌تر به شلف دکوری و نحوه‌ی درست انتخاب و استفاده از آن، به بهترین شکل ممکن از زیبایی آن استفاده کنیم.

مدت زمان تقریبی مطالعه‌ی این مقاله 9 دقیقه می‌باشد.

شلف، یک دکوری پرکاربرد

شلف، یک دکوری پرکاربرد

شلف، یک دکوری پرکاربرد

اکسسوری شلف دکوری (Decorative shelf accessories) را می‌توان همانند طاقچه یا قفسه نامید که اصولا یک کادر بندی مشخص برای قرار دادن اشیا دارد. البته طراحان در طرح و شکل‌های مختلف شلف‌ها، از متریال و انواع مختلف عناصر سازنده استفاده می‌کنند. .چوب، فلز (آلومینیوم و استیل)، MDF و های‌گلاس، موادی هستند که برای تولید انواع اکسسوری شلف دکوری استفاده می کنند. برای مفهوم کلی شلف جای مشخص و معینی تعریف نشده است. به همین دلیل، استفاده از این وسیله محدودیت خاصی نداشته و برای تقریبا با هر نوع دکوراسیونی همخوانی لازم را پیدا خواهد کرد.

نمونه‌ای از نحوه‌ی استفاده شلف در دکوراسیون داخلی

نمونه‌ای از نحوه‌ی استفاده شلف در دکوراسیون داخلی

شلف در انواع ایستاده، دیواری، کابینتی، قفسه بندی، کشویی و… ساخته می‌شود. در طراحی آن نیز از ساده ترین اشکال هندسی تا طرح‌های کلاسیک و نقوش سنتی برای تزیین استفاده می‌کنند. همچنین در طرح‌های رستیک مانند تنه درخت و طرح‌های مدرن با ایده‌های ناب و منحصر به فرد به بازار عرضه می شوند. استفاده از این محصول در دکوراسیون داخلی باعث صرفه جویی در فضا شده و علاوه بر آن، به زیبایی محیط داخل خانه اضافه خواهد کرد.

اکسسوری شلف دکوری

 دسته بندی اکسسوری شلف دکوری 

اگر بخواهیم نقش اکسسوری شلف دکوری را در دکوراسیون داخلی دسته‌بندی کنیم، به دو گروه کلی تقسیم خواهد شد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که در هر حالت، باید به موارد استفاده و انتظارات خود از آن، توجه داشته باشید.

جنبه دکوراتیو:

به این معنی که از آن برای قرار دادن لوازم و دکوری های کوچک تر استفاده می‌شود. در این حالت جنبه تزیینی آن بیشتر دیده می‌شود. گلدان‌های کوچک و مینیمال زینتی، قاب عکس، ظروف کوچک و گران قیمت شیشه‌ای مانند ظروف میناکاری و مجسمه‌های کوچک با قرار گرفتن داخل شلف، جلوه‌ای خاص به فضای داخلی شما خواهند بخشید. این مدل شلف دکوری ظریف و ساده اما مدرن است. در بیشتر مواقع بر روی دیوار نصب می‌شود، اما مدل‌های متعددی از آن به صورت ایستاده نیز وجود خواهند داشت.

جنبه دکوراتیو استفاده از اکسسوری شلف در منزل

جنبه دکوراتیو استفاده از اکسسوری شلف در منزل

جنبه کاربری:

زیبایی را در کنار کاربرد مورد توجه قرار می‌دهد. این نوع اکسسوری شلف دکوری استفاده کاربردی تری دارد. معمولاً در ابعاد بزرگتری طراحی می‌شوند. شلف قفسه‌ای یکی از نمونه‌های بارز آن بوده که کاربردهای فراوانی در دکوراسیون داخلی پیدا کرده‌اند.. شلف دکوری کشویی و کابینتی نیز برای قرار دادن اشیاء کوچک و بزرگ استفاده می‌شود. برای لوازمی که نیاز به نظم دهی دارند یا نباید در معرض دید قرار بگیرند، کاربرد دارد. ناگفته نماند که علاوه بر کاربرد، بر زیباسازی فضای دکوراسیون نیز تاکید شده است. با طرح های مدرن هندسی یا طرح‌های کنده کاری سنتی تزیین شده‌اند. این مدل بیشترین همخوانی را با انواع مبلمان راحتی دارد.

نمونه‌ای از جنبه کاربری شلف

نمونه‌ای از جنبه کاربری شلف

انواع اکسسوری شلف دکوری

اگر بخواهیم از بعد کاربرد به این اکسسوری خاص و ویژه نگاهی بیاندازیم، در می‌یابیم که به صورت کلی با دو دسته خاص روبه‌رو خواهیم شد. در ادامه به بررسی کاربردهای ان در دکوراسیون داخلی خواهیم پرداخت.

شلف قاب عکس:

یکی از ایده‌های کاربردی است که برای قرار دادن قاب عکس روی آن استفاده می شود. به صورت دیواری و رومیزی طراحی می‌شود. روی آن شیار هایی قرار دارد که می‌توانید قاب عکس را درون آن قرار دهید. این کار باعث صرفه جویی در فضا و البته زیبایی بصری بیشتر، خواهد شد.

انواع اکسسوری شلف دکوری

انواع اکسسوری شلف دکوری

شلف تلویزیون:

یکی از کاربردهای رایج اکسسوری شلف دکوری برای تلویزیون است که دستگاه گیرنده TV را روی آن قرار می‌دهند. همچنین لوازم دکوری کوچک نیز می‌توان روی آن قرار دارد. این نوع از شلف جز پرکاربردترین مواردی است که از آن در دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود.

شلف دکوری آرایشی:

این شلف دکوری به گونه‌ای طراحی شده است که تمام لوازم آرایش را می‌توان روی آن قرار داد. برخی از مدل‌های آن به صورت جعبه‌ای (باکس بندی) و کشویی طراحی می‌شوند. این مدل و سبک طراحی مناسب برای استفاده در اتاق خواب است.

شلف دیواری اکسسوری:

یکی از کاربردهایی که می‌توان برای شلف دکوری دیواری مثال زد، طراحی در ابعاد کوچک تا اندازه های بزرگ و ساخت آن مانند کتابخانه می‌باشد. شلف ها با کاربرد های بسیار متنوع دیگر نیز طراحی می شوند. برخی افراد با توجه به سلیقه خود از آن در دکوراسیون داخلی استفاده می کنند.شلف دیواری به سبک کلاسیک دارای نقوش گل سنتی هستند.

اکسسوری شلف دکوری

اکسسوری شلف دکوری

راهنمای انتخاب اکسسوری شلف دکوری

یکی از راه های افزودن یک اکسسوری تزئینی جست و جو در دنیای شلف دکوری است. قفسه‌های مختلف با طرح های متنوع و خلاقانه بر روی دیوار را می توان نام برد.انتخاب شلف برای اتاق پذیرایی و نشیمن بهتر است از نوع ساده باشد. هر چه قدر ساده تر باشد جلوه ای شیک اما مدرن را به نمایش می گذارد. اگر از جنس چوب یا mdf باشد بهتر است.شلف های ایستاده دکوری برای گوشه سالن و نشیمن استفاده می شوند. البته نباید زیاد بزرگ باشد که در چیدمان جلوه ای نامناسب ایجاد نماید و زیاد کوچک نباشد که به چشم نیاید. با این قفسه ها می توانید از فضاهای تنگ استفاده فوق العاده ای داشته باشید.

راهنمای انتخاب اکسسوری شلف دکوری

راهنمای انتخاب اکسسوری شلف دکوری

انواع متریال مورد استفاده

جنس های مختلف برای انواع سبک ها استفاده می شود. پس نگران هماهنگی شلف انتخابی با دکوراسیون داخلی نباشید.قفسه های دیواری شناور برای ایجاد ظاهری متمایز عالی هستند. به دلیل اینکه می توانید اشیا مختلفی مانند قاب عکس، گلدان و … را روی آن قرار دهید.شلف های متنوع جلوه های مختلفی را به نمایش می گذارند.

این را هم بخوانید: چگونه دکوراسیون به سبک سنتی در منزل داشته باشیم؟

طیف رنگی اکسسوری شلف دکوری معمولاً خنثی یا تیره می باشد. به این دلیل که می‌توان آن را با هر نوع رنگ هر نوع دکوراسیون ست کرد. شاید دلیل دیگر این باشد که لوازم کوچک و بزرگی که روی آن ها قرار می گیرند بهتر به چشم بیایند. البته از ترکیب رنگ ها نیز برای طراحی انواع شلف ها استفاده می کنند.اکسسوری شلف دکوری می‌تواند شلوغی و بی نظمی اجزای کوچکی که در اطراف شما وجود دارد را از بین ببرد. در واقع یک نظم دهنده محسوب می شود. وزن زیادی ندارند و بار اضافی را بر دیوار تحمیل نمی‌کند.

اکسسوری شلف دکوری

یکی از اصلی‌ترین مواردی که در هر منزلی توجه ویژه‌ای به آن می‌شود، نحوه‌ی چیدمان دکوراسیون داخلی آن خواهد بود. مصلما برای ایجاد فضایی زیبا و ارامش بخش، نیازمند استفاده از عناصر متعددی در منزل خواهیم بود. اکسسوری شلف دکوری یکی از مواردی است که امروزه بیشترین کاربرد را در استفاده در منازل پیدا کرده است. انواع مختلفی از این محصول وجود داشته با سبک‌های مختلف چیدمانی در منزل همخوانی پیدا خواهد کرد. استفاده از نوع دیواری و ایستاده از جمله مهم‌ترین کاربردهای آن در دکوراسیون و چیدمان داخلی منزل به شمار می‌روند. در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل با انواع مختلف اکسسوری شلف دکوری، با کاربردهای آن آشنا شده و بتوانیم به بهترین شکل ممکن از آن در منزل استفاده کنیم.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom