5 نکته در باب اصول چیدمان سبک کلاسیک در منزل!

تغییر دکوراسیون داخلی

تغییر دکوراسیون داخلی از جمله مواردی است که از اهمیت بالایی برای هر شخصی برخوردار است. هنر دکوراسیون داخلی دارای اصول و سبک‌های خاص می‌باشد. بنابراین نمی‌توان بدون دانش و تجربه‌ی کافی اقدام به چیدمان دکوراسیون داخلی زد. اگر می‌خواهید دکوراسیون منزلتان به صورت حرفه‌ای و زیبا انجام گیرد، می‌بایست اطلاعات کافی از سبک و اصول‌های گوناگون دکوراسیون داخلی کسب کنید. در این متن ما به اصلی‌ترین اصول چیدمان سبک کلاسیک خواهیم پرداخت. بدون تردید با رعایت این اصول و قواعد نه چندان سخت چیدمان دکوراسیون منزل خود را به بهترین شکل به انجام خواهید رساند. با مطالعه متن زیر ما را همراهی کنید.

مدت زمان تقریبی مطالعه‌ی این مقاله 7 دقیقه می‌باشد.

سبک دکوراسیون کلاسیک چیست؟

قبل از پرداختن به اصول چیدمان سبک کلاسیک، بهتر است در ابتدا با سبک دکوراسیون کلاسیک بیشتر آشنا شوید. و چند مورد از اصول اولیه این سبک را بدانید. این سبک از دکوراسیون داخلی در واقع مجموعه ای از قواعد و اصول اولیه برگرفته از رم و یونان باستان می باشد که این مفاهیم وارد معماری شده است. از سوی دیگر مفاهیم و قواعد رم و یونان باستان الهام گرفته شده است. دکوراسیون این سبک از کلاسیک بیشتر شبیه به سبک سنتی غرب است که با معماری معاصر ترکیب شده است. در این سبک تمامی عناصر بکار گرفته شده دارای مشخصه خاص و مختص به خود می باشد. اصلی ترین مشخصه سبک کلاسیک که آن را از سایر سبک ها متمایز می کند، نظم و تقارن در نحوه چیدمان می باشد.

سبک دکوراسیون کلاسیک چیست؟

سبک دکوراسیون کلاسیک چیست؟

به هیچ وجه در این سبک بی نظمی، آشفتگی و وسایل زیاد جایی ندارند. این سبک از دکوراسیون داخلی را می توان سبکی معرفی کرد که دارای اصالت، وقار و زیبایی می باشد. سبک کلاسیک سبکی است که پایدار به اصول و ارکان خود است.

اگر شما نیز علاقمند به این سبک هستید، با ما همراه باشید تا در ادامه متن با چند مورد از اصول چیدمان سبک کلاسیک آشنا شوید.

اصول چیدمان سبک کلاسیک

اصول چیدمان سبک کلاسیک

انتخاب رنگ در سبک کلاسیک

در دکوراسیون داخلی انتخاب رنگ ها از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا فضایی که چیدمان دکوراسیون در آن صورت می گیرد در نگاه اول با رنگ ها شناخته می شد. یکی از مهم ترین اصول چیدمان سبک کلاسیک نیز مربوط به انتخاب رنگ ها می باشد. رنگ های بکار رفته در دکوراسیون کلاسیک باید به گونه ای انتخاب شوند که به همراه خود حس آرامش و نشاط را به فضا ببخشند. رنگ هایمورد استفاده در این سبک برخلاف سبک هایی مانند سبک دکوراسیون مینیمال، می‌بایست گرم و آرام باشد. انتخاب طیف رنگی مناسب از جمله موارد مهمی است که تاثیر بسیار بالایی در نتیجه‌ی دلخواه شما خواهد داشت.

این را هم بخوانید: از چیدمان مبل کلاسیک در خانه کوچک چه می‌دانید؟

طیف های رنگی

از جمله این رنگ های ملایم و ارام می توان به طیف رنگی کرمی، خاکستری، طلایی، نقره ای، زیتونی، قرمز مایل به قهوه ای و مرواریدی اشاره کرد. همچنین در سبک کلاسیک باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که رنگ ها با یکدیگر کانتراست نداشته باشند. رنگ ها می بایست نزدیک به هم و از یک طیف انتخاب شوند و به گونه ای با یکدیگر در ارتباط باشند.

تزیین دیوارها در سبک کلاسیک

یکی دیگر از اصول چیدمان سبک کلاسیک که باید به آن توجه کرد، نحوه تزیین دیوارها است. در این سبک برای تزیین دیوار ها می توان از وسایل بسیاری استفاده کرد برای مثال پانل های دیواری چوبی گچ، ابزار دکوراتیو پیش ساخته و کاغذ دیواری. البته در خرید برخی از این تزیینات باید به چند نکته توجه داشته باشید. به هنگام خرید کاغذ دیواری سراغ کاغذ دیواری هایی بروید که از کیفیت بالایی برخوردار بوده و دارای نقش و نگار ها ی کلاسیک باشد. همچنین در سبک کلاسیک کاغذ دیواری هایی در اولویت هستند که جنس ابریشم یا پارچه دارند.

اصول چیدمان سبک کلاسیک

اصول چیدمان سبک کلاسیک

پوشش کف و سقف در سبک کلاسیک

سبک کلاسیک در چیدمان منزل تنها بر روی وسایل منزل تمرکز ندارد بلکه پوشش کف و سقف نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. سقف در سبک دکوراسیون کلاسیک اصولا سطحی صاف داشته و به رنگ سفید می باشد. و اگر علاقمند به ایجاد سایه هستید بهتر است از رنگ هایی همچون کرمی، شیری رنگ و عاجی رنگ استفاده کنید. اگر علاقمند به انجان تزییناتی بر روی سقف هستید، بهترین گزینه گچ است. اگر دوست ندارید فضای شما زیاد شلوغ شود، می توانید نصب لوستر و آویزهای کلاسیک را جایگزین تزئینات سقف با گچ کنید. همچنین برای ایجاد فضایی کلاسیک بهتر است کف را با چوب پوش دهید یا اگر لوکس بودن فضا برایتان از اهمیت بالایی برخوردار است برای کف از سنگ های طبیعی استفاده کنید.

پوشش کف و سقف در سبک کلاسیک

پوشش کف و سقف در سبک کلاسیک

انتخاب مبلمان در سبک کلاسیک

انتخاب مبلمان مناسب در چیدمان به سبک کلاسیک نیز از مواردی است که دارای اهمیت بالایی می باشد. یکی از اصلی ترین ویژگی و معیاری که در انتخاب مبلمان کلاسیک دخیل می باشد، خطوط ساده و تقارن است.  انتخاب رنگ همانطور که میدانید از اولیه ترین اصول چیدمان سبک کلاسیک بوده و در این مورد نیز باید به انتخاب رنگ چوب دقت کرد. توجه داشته باشید که رنگ چوب مبلمان شما هارمونی مناسبی با سایر تزینات و وسایل منزل داشته باشد.

اصول چیدمان سبک کلاسیک

اصول چیدمان سبک کلاسیک

ایجاد تقارن در سبک کلاسیک

در طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک نظم و ایجاد تعادل با قرارگیری وسایل به صورت تقارن از دیگر مواردی است که باید به آن توجه شود. فرقی نمی کند مبلمان باشد یا سایر لوازم خانه هر کدام می بایست باید به صورت متقارن قرار بگیرند. بدین جهت در اکثر مواقع وسایل منزل را به صورت جفتی خریداری می کنند.

ایجاد تقارن در سبک کلاسیک

ایجاد تقارن در سبک کلاسیک

دکوراسیون داخلی یکی از مواردی است که توجه به آن تاثیر بسیار زیادی در نحوه‌ی جلوه نهایی منزل خواهد داشت. اگر تمایل به استفاده از سبک کلاسیک در منزل را دارید، بهتر است که با بررسی اصول چیدمان سبک کلاسیک با چهارچوب‌های اجرای آن آشنا شده و بتوانیم به بهترین شکل ممکن آن را پیاده سازی کنیم. از همین رو رعایت برخی نکات مانند توجه به ترکیب رنگی، ایجاد تقارن و حتی نحوه‌ی چیدمان، تاثیر بسیار بالایی در دکوراسیون کلاسیک خواهد داشت. در این مقاله با بررسی اصول چیدمان سبک کلاسیک سعي كرديم با نحوه‌‌ی ایجاد این سبک دکوراسیون، آن را به درستی در منزل اجرا کنیم.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom