8 روش برای تمیز کردن مبل پارچه‌ای

تمیز کردن مبل پارچه ای

نحوه تمیز کردن مبل پارچه‌ای

مبلمان یکی از مهم‌ترین  عناصری است که در هر منزلی و در دکوراسیون داخلی از آن استفاده می‌شود. در اثر مرور زمان نیز ممکن است که مبلمان دچار آسیب و یا کثیفی شده باشد. در این حالت منطقی ترین راه حل برای رفع این مشکل، تعمیر و تمیز کردن مبل می‌باشد. اجازه ندهید لکه های سخت و ریخت و پاش های نامرتب استایل مبلمان شما را تحت تأثیر قرار دهد. این روند آسان و گام به گام را در مورد نحوه تمیز کردن مبل پارچه ای  با جوش شیرین، مواد شوینده و موارد دیگر دنبال کنید. در این مقاله قصد داریم که با اصول و ترفندهای تمیز کردن مبل پارچه‌ای آشنا شده و در نگهداری از مبلمان از آن استفاده کنیم.

نحوه تمیز کردن مبل پارچه‌ای

نحوه تمیز کردن مبل پارچه‌ای

نحوه تمیز کردن کاناپه (یک روش ساده تمیز کردن مبلمان)

برای از بین بردن سریع آلودگی از روش سرکه استفاده کنید: چند قطره سرکه را به نصف فنجان آب اضافه کنید. از یک بطری اسپری، محلول را روی ناحیه کثیف اسپری کنید. محل را بدون مالیدن و با گذاشتن و برداشتن یک حوله کاغذی خشک پاک کنید تا لکه از بین برود. این روش به عنوان یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تمیز کردن انواع مبلمان به شمار می‌آید که دسترسی آسان به آن نیز امکان پذیر می‌باشد.

نحوه تمیز کردن کاناپه (یک روش ساده تمیز کردن مبلمان)

نحوه تمیز کردن کاناپه (یک روش ساده تمیز کردن مبلمان)

محصولات تمیز کننده اثاثیه یا لوازم داخلی

برای تمیز کردن مبلمان علاوه بر تهیه مواد تمیز کننده نیاز دارید تا از ابزار و تجهیزات مناسب نیز برای اینکار استفاده کنید. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ممکن می‌توانید از موارد زیر بهره بگیرید:

  • برس خشک
  • وکیوم
  • جوش شیرین
  • بخار دادن
  • سرکه
  • آب
  • حوله خشک
تمیز کردن مبل پارچه ای

مبل ال مدل برانا | برای مشاهده محصول روی عکس کلیک کنید.

نحوه تمیز کردن اثاثیه یا لوازم داخلی روی کاناپه: اصول اولیه (+ نحوه تمیز کردن اثاثیه یا لوازم داخلی توسط خودتان)

مانند تمام نظافت ها، برای نظافت مبلمان، فضای داخلی ماشین، پیشخوان و غیره – بهتر است بدانید با چه تمیزکننده و ابزاری کار می کنید. بررسی کدهای مراقبت از مبلمان که قسمتی از مبل قرار داده شده، به شما کمک می کند تا بفهمید از کدام حلال ها یا پاک کننده ها می توانید استفاده کنید. هنگامی که محلول های صحیح را پیدا کردید و مایع را روی اثاثیه یا لوازم داخلی زدید، مطمئن شوید که با یک حوله خشک در حال پاک کردن هستید و هرگز به شکل مالشی تمیز کاری نکنید.

این را هم بخوانید: تعمیرات مبل و نحوه‌ی انجام آن توسط مبلیران

نحوه تمیز کردن مبل پارچه‌ای برای لکه ها

سریع به سراغ لکه ها بروید.

به محض اینکه ریزش مواد صورت گرفت و لکه ای به وجود آمد، فوراً آن را تمیز کنید. صبر بیش از حد قبل از زدودن یک لکه – حتی چند دقیقه – می تواند باعث ایجاد لکه‌ای سخت شود و پاک کردن و خروج آن از مبلمان را سخت تر کند.

توصیه های سازنده را بررسی کنید.

قبل از استفاده از هرگونه شوینده یا محلول تمیزکننده، دستورالعمل های سازنده را برای مراقبت، که معمولاً روی برچسب های مبل مشاهده می شود، بررسی کنید. عدم استفاده از محصولات تمیز کننده ایمن می تواند به معنای آسیب دائمی اثاثیه یا لوازم داخلی باشد.

نحوه تمیز کردن مبل پارچه‌ای برای لکه ها

نحوه تمیز کردن مبل پارچه‌ای برای لکه ها

کدهای تمیز کردن مبل پارچه ای خود را بررسی کنید.

آیا حروف تصادفی روی برچسب های مبل خود را می شناسید؟ اینها در واقع کد هستند!  جدول زیر را برای لیست کدها – و معنای آنها بررسی کنید.

از یک برس خشک برای حذف ذرات سست استفاده کنید

کل مبل را با یک برس سفت با موهای طبیعی برس کنید تا لکه ها را از بین ببرید و گرد و غبار و کثیفی را به سطح بکشید.

برای تمیز کردن مبل پارچه‌ای از جاروبرقی استفاده کنید

قبل از شستشو و تمیز کردن مبل پارچه ای خود، از جاروبرقی دستی استفاده کنید تا خرده ها و هرگونه ذرات سست دیگر را پاک کنید. همچنین این کار شناسایی و تمرکز روی لکه های دردسرساز را در زمان تمیز کردن آسان تر می کند.

برای تمیز کردن مبل پارچه‌ای از جاروبرقی استفاده کنید

برای تمیز کردن مبل پارچه‌ای از جاروبرقی استفاده کنید

از جوش شیرین استفاده کنید

این ماده فقط برای پختن غذا نیست، بلکه یک پاک کننده موثر نیز می باشد. در واقع، پاشیدن جوش شیرین روی کل مبل به از بین بردن بوها و از بین بردن بیشتر لکه ها کمک می کند. شما همچنین می توانید از محلول جوش شیرین خانگی برای هر قسمت از لکه های عمیق استفاده کنید. در یک کاسه، مقدار مساوی جوش شیرین و آب را با هم مخلوط کنید. برای محلول خشک یا مرطوب، اجازه دهید جوش شیرین به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند. هنگامی که جوش شیرین به طور کامل لکه را جذب کرد، آن را با جاروبرقی، جارو بکشید و مانند همه انواع محلول‌های تمیزکننده، همیشه قبل از تمیز کردن کامل مبل، قسمت آزمایشی مبل را به صورت نقطه‌ای تمیز کنید.

تمیزکردن نقطه‌ای با عامل (محلول) توصیه شده

پاکسازی مبل خود را با محصول توصیه شده شروع کنید. اگر مطمئن نیستید که محصول مطابق با توصیه‌ها است، قبل از ادامه، ناحیه کوچکی را برای هرگونه تغییر رنگ آزمایش کنید.

مبل پارچه ای خود را با یک حوله نرم خشک کنید

هر قسمت مرطوب را با یک حوله خشک بکشید تا رطوبت باقیمانده جذب شود. محلول پاک کننده باقیمانده را به آرامی پاک کنید. بعد از آن اجازه دهید مبل پارچه ای شما در هوا خشک شود.

 کد تمیز کردن نمودار مبل های پارچه ای 

 

تمیز کردن مبل پارچه ای

کد تمیز کردن معنیش چیه ؟

 W

پاک کننده مبتنی بر آب.”   در کل این علامت یعنی فقط از آب برای تمیز کردن وسایل استفاده گردد ولی می توانید برای تمیز کردن اثاثیه یا لوازم داخلی از پاک کننده های مبتنی بر آب نیز استفاده کنید.  پاک کننده مبتنی بر آب نوعی محلول است که از آب به عنوان جزء اصلی استفاده می کنند.

 

S/W

“حلال ها و پاک کننده های مبتنی بر آب.” استفاده از حلال ها و پاک کننده های مبتنی بر آب بی خطر است.

  S

 

“حلال ها.” فقط از یک حلال برای تمیز کردن اثاثیه یا لوازم داخلی استفاده کنید. حلال نوعی محلول است که از یک ماده شیمیایی پاک کننده به عنوان جزء اصلی استفاده می کند.

 X

فقط این مواد را جاروبرقی بکشید. از پاک کننده های مبتنی بر آب یا حلال استفاده نکنید.

 

تمیز کردن مبل یکی از روش‌های مقرون به صرفه و البته در دسترس می‌باشد که با استفاده از آن می‌توان به نتیجه‌ی دلخواه رسید. در این بین استفاده از ابزار و تجهیزات مناسب یکی از راه  حل‌های پیش رو برای انجام این فرایند می‌باشد. سرکه و آب، تمیزکننده‌های ملایم و البته دستمال مناسب، از جمله مواردی هستند که می‌بایست به آنها توجه کافی شود. در این مقاله به بررسی روش‌های تمیز کردن مبل پارچه‌ای پرداختیم و با نحوه‌ی انجام آن آشنا شدیم.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom