مبل کلاسیک، مشاوره در انتخاب بهترین مبلمان استیل

مشاوره در انتخاب مبلمان

مبل کلاسیک، مشاوره در انتخاب بهترین مبلمان استیل

مبلمان به سبک کلاسیک به عنوان یکی از اصلی ترین و پرطرفدارترین سبک های مبلمان هنوز هم که هنوز است در میان خانواده های ایرانی، آن هم از نسل های مختلف طرفداران خود را دارد. این سبک از مبلمان بر حسب ویژگی های منحصر به فردی که دارد در بسیاری از شرایط می تواند به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها، مهمان دکوراسیون پذیرایی و یا حتی دکوراسیون نشیمن خانه شما باشد. در این مطلب می خواهیم در رابطه با مبل کلاسیک کامل تر و بهتر بگوییم.

چیدمان مبل کلاسیک در دکوراسیون منزل

چیدمان مبل کلاسیک در دکوراسیون منزل

به طور کلی می توان گفت که مبل کلاسیک از گذشته تا به حال در دسته بندی ها و انواع متفاوتی تقسیم بندی شده است. با این حال ویژگی اصلی این نوع از مبلمان نوع مشخصی از وقار است که می تواند دکوراسیون منزل شما را تحت تاثیر خود قرار دهد. معمولاً در طراحی مبلمان کلاسیک از دسته ها و بدنه هایی چوبی استفاده می شود که در عین حفظ ظرافت خود در همنشینی با پارچه های زیبا و منحصر به فرد، ترکیب جذاب و چشمگیری را شکل می دهند. نکته مهمی که در رابطه با مبل کلاسیک می توان گفت آن است که شما نمی توانید آن را به واسطه ماهیت تماماً کلاسیکی که دارد با سبک های دیگری مانند مدرن ترکیب نمایید.

نکته مهمی که باید در چیدمان مبلمان کلاسیک خود در نظر داشته باشید حفظ تقارن وسایل است. مبلمان کلاسیک تمایل دارند که با قرارگیری در چیدمانی رسمی تر، تعادل خود را حفظ نمایند. به همین دلیل نیز معمولاً برای کسانی که به فضاهای ناهماهنگ و ساختارشکن علاقه دارند انتخاب خوبی به حساب نخواهند آمد. این سبک از مبلمان می تواند فضای خانه شما را در کنار شکیل و رسمی تر کردن، گرم و جذاب تر نیز نشان دهد و وقار و نظم را در کنار هم حفظ نماید. به همین دلیل هم هست که پارچه های مورد استفاده در این مبلمان غالباً هم رسمی و هم ظریف طراحی می شوند.

مبل کلاسیک فرانسوی

انواع مبل کلاسیک

اگر بخواهیم انواع مبل کلاسیک را معرفی کنیم می توانیم به مدل مبل کلاسیک فرانسوی، مبل کلاسیک انگلیسی، مبل کلاسیک لهستانی و… اشاره نماییم که در ادامه آنها را کامل تر بررسی خواهیم کرد.

مبل کلاسیک فرانسوی

یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین انواع مبل کلاسیک، نمونه های فرانسوی آنهاست. این سبک از مبل کلاسیک بدنه و پایه های چوبی همراه با انحنایی دارد که باعث شده این مدل منحصر به فردتر از سایر انواع مبل کلاسیک به نظر برسد. بر روی بدنه چوبی مبل کلاسیک فرانسوی معمولاً از رنگ هایی همچون طلایی استفاده می شود که در کنار کنده کاری های صورت گرفته، ترکیب لوکس و جذابی را ایجاد می کند.

ظرافت طراحی این نوع از مبل کلاسیک امتیاز دیگری است که آن را نسبت به سایر انواع مبل کلاسیک مشهورتر ساخته است. نکته حائز اهمیت در رابطه با مبل کلاسیک فرانسوی آن است که شما می توانید با مدل های بسیاری از آنها رو به رو شوید که تنها مخصوص خانه های بزرگ نیستند و به لحاظ ابعاد کوچک و جمع و جوری که دارند می توانند به عنوان انتخاب های خوبی برای دکوراسیون منزل کوچک نیز کاربرد داشته باشند.

مبل کلاسیک انگلیسی

این نوع از مبل کلاسیک از لحاظ جزئیات طراحی مانند مبل کلاسیک فرانسوی نیست، اما فرم منحنی پایه ها را همچنان حفظ کرده است. معمولاً برای ساخت این نوع از مبل کلاسیک از چوب راش استفاده می شود و در کنار پارچه های طرحدار و زیبا ترکیب خوبی را می سازد که هیچ محدودیت رنگی نیز ندارد.

مبل کلاسیک لهستانی

مبل کلاسیک لهستانی طراحی بسیار متفاوت تری نسبت به سایر انواع مبل کلاسیک دارد. معمولاً در طراحی این نوع از مبلمان طرح های خلاقانه ای در ترکیب با حالت های منحنی مورد استفاده قرار می گیرند که می تواند فضای خانه شما را متفاوت تر جلوه دهد. نشیمن گاه مبل کلاسیک لهستانی نیز غالباً نسبت به سایر انواع مبل کلاسیک کوچک تر است و از این رو نیز فضای کمتری را در خانه اشغال خواهد کرد. در استفاده از این نوع مبل کلاسیک شما می توانید اشکال چیدمانی ناموزونی را نیز به کار ببرید که فضای خانه شما به سبک مدرن نزدیک تر خواهد کرد.

انتخاب مبل کلاسیک در دکوراسیون منزل

انتخاب مبل کلاسیک در دکوراسیون منزل

برای آن که بتوانید مبل کلاسیک مناسب دکوراسیون منزل خود را انتخاب و خریداری کنید باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. برای مثال قبل از هر چیز باید بدانید که تصمیم دارید مبل کلاسیک خود را در کدام بخش از خانه تان قرار دهید. شما باید بر حسب فضایی که در نظر دارید، رنگ ابعاد و نوع مبل کلاسیک خود را انتخاب نمایید، بنابراین انتخاب مکان قرارگیری مبلمان از اولین و مهم ترین مسائل در انتخاب مبل کلاسیک خواهد بود.

علاوه بر این شما باید بدانید کاربردی که از مبل کلاسیک خود در ذهن دارید به چه صورتی است. برای مثال اگر می خواهید که مبل کلاسیک خود را در دکوراسیون پذیرایی تان قرار دهید می توانید به سراغ نمونه های رسمی تر و شکیل تر بروید، اما اگر تصمیمتان استفاده از مبل کلاسیک در دکوراسیون نشیمن است باید به دنبال نمونه هایی باشید که در عین حال که ظاهر کلاسیک خود را حفظ کرده اند می توانند به عنوان مبل راحتی نیز برایتان کاربرد داشته باشند.

مسئله دیگری که قاعدتاً باید در زمان انتخاب مبل کلاسیک خود مدنظر داشته باشید انتخاب پارچه مبل است. محصولات مبلیران از این بابت می توانند خیال شما را راحت کنند، چرا که در کنار استفاده از پارچه هایی زیبا و ظریف به دنبال آن هستند که دوام و استحکام پارچه ها را نیز حفظ نمایند. به همین دلیل هم در استفاده از مبل کلاسیک مبلیران شما هیچ نگرانی ای از طول عمر پارچه مبل کلاسیک خود نخواهید داشت. انواع مبل کلاسیک محصولات مبلیران فریم مستحکمی دارند و بدنه بادوام آنها در کنار نشیمن گاه و همین طور کوسن های مرغوب، ترکیب باکیفیتی را ایجاد کرده است.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom