مبلمان استیل 304؛ کیفیت و مقاومت به همراه زیبایی در مبلمان

مبلمان استیل 304

برای افرادی که کیفیت به همراه زیبایی را مد نظر قرار می دهند مبلمان استیل 304 بهترین انتخاب است. شاید خرید مبلمان در بین دنیایی از طرح، رنگ و جنس مشکل باشد.

مبلمان استیل 304؛ کیفیت و مقاومت به همراه زیبایی

برای افرادی که کیفیت به همراه زیبایی را مد نظر قرار می دهند مبلمان استیل 304 بهترین انتخاب است. شاید خرید مبلمان در بین دنیایی از طرح، رنگ و جنس مشکل باشد. به ویژه برای خانم های محترم انتخاب سخت تر است. خانم ها معیار زیبایی را ملاک اول و آخر انتخاب خود قرار می‌دهند. در درجه بعد به معیارهای دیگر توجه می‌ کنند.

البته زیبایی ظاهری نیز مهم است اما برای خرید معیار های مختلفی باید مد نظر قرار بگیرد. در زمان خرید باید دقت کافی را به خرج دهید تا بعد از گذشت مدتی از خرید خود پشیمان نشوید.

معیار اصلی برای انتخاب هر نوع کالایی کیفیت است. کیفیت رابطه مستقیمی با جنس و متریال اولیه دارد. این اصل در مورد خرید مبلمان نیز صادق است.

متریال مختلف در مبلمان   

امروزه متریال های بسیار متنوعی در ساخت قسمت های مختلف مبل استفاده می ‌شود. انواع چوب، انواع پارچه های طبیعی و مصنوعی، انواع اسفنج و فوم ها و… را می توان نام برد.

استیل یکی از متریال های نوین است که به دلیل ظاهر زیبا محبوبیت ویژه‌ای پیدا کرده است. در نتیجه از مبلمان استیل 304 استقبال زیادی می شود. در سبک مدرن از این متریال بیشتر استفاده می شود. البته این متریال کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد. در ساخت لوازم خانگی مانند مبلمان نیز از آن استفاده می‌شود. مبلمان استیل 304 ظاهری بسیار براق، صاف و آینه ای دارند.

دلایل مهم دیگری وجود دارد که از این متریال به طور گسترده در صنعت مبلمان، میز و صندلی استفاده می کنند. در ادامه بیشتر توضیح داده می شود.

مبلمان استیل 304

مبلمان استیل 304

.

ویژگی ها و مزایای استفاده از استیل 304 در مبلمان

این آلیاژ دارای ویژگی های منحصر به فردی است که در صنایع مختلف از جمله مبلمان استفاده می شود. برای کسانی که به زیبایی اهمیت می دهند انتخاب مبلمان استیل 304 یک انتخاب لاکچری و خاص محسوب می ‌شود. این سبک از مبلمان نمایی براق و زیبا دارد.

بعضی افراد به دنبال یک متریال بسیار مقاوم هستند تا به مدت طولانی از آن استفاده کنند. به عبارت دیگر کیفیت به همراه زیبایی را مد نظر قرار می دهند. بنابراین مبلمان ساخته شده با استیل 304 را پیشنهاد می کنیم. این آلیاژ در برابر سایش و خش بسیار مقاوم است.

استیل 304 در شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم است زیرا ضد زنگ است. در معرض آب و رطوبت دچار اکسید و خوردگی نمی شود.

رنگ مبلمان استیل 304 کاملا ثابت است و کدر نمی شود. زمانی که آلودگی بر روی آن بنشیند یا کثیف شود به راحتی می توانید با یک پارچه آن را تمیز کنید. استحکام و مقاومت بسیار بالایی دارد. وزن های متفاوت را به راحتی تحمل می کند بدون اینکه به اسکلت مبل و پایه آن آسیب وارد شود. به مرور زمان مانند چوب و آهن دچار اصطکاک نمی شود.

استیل 304 در سبک های مدرن، اسپرت، راحتی و حتی کلاسیک قابل استفاده است. در قسمت های مختلف مبلمان مانند پایه، بدنه، دسته ها و حتی طراحی میز عسلی از آن استفاده می شود. بعضی از تولیدکننده ها با استفاده از دستگاه لیزر cnc نقش هایی را بر روی ورق استیل (بدنه مبل، صندلی و میز) اجرا می کنند.

استیل رنگی 304؛ متریالی نوین و زیبا

در طراحی و تولید مبلمان استیل 304  از ورق های استیل رنگی نیز استفاده می کنند. این ورق های رنگی بیشتر جنبه تزئینی دارند. ابتدا با این استیل رنگی 304 آشنا می شویم. سپس استیل 304 را به طور کامل توضیح می دهیم.

ورق استیل 304 از نیکل، کروم و آهن تشکیل شده است. کروم ضد زنگ است که نقش مهمی در ورق استیل رنگی ایفا می کند. برای ایجاد پوشش های رنگی ورق استیل از روش PVD (Physical Vapor Deposition) استفاده می کنند.

برای ایجاد پوشش رنگی ورق باید عاری از هر گونه آلودگی باشد. سپس ورق استیل داخل محفظه ای که خلا است قرار می گیرد. محفظه را از گاز آرگون پر می‌کنند. باید سطح فلز با یون های آرگون تماس برقرار کند. اتم های فلز که برای رنگ استفاده می شود بخار شده و بر روی ورق آلیاژی قرار می گیرند.

مبلمان استیل 304

مبلمان استیل 304

ورق های استیل رنگی و ترکیبات آن ها به شرح زیر می باشد:

  • برنزی: تیتانیوم و آلومینیوم
  • مشکی: کربن، تیتانیوم و آلومینیوم
  • قرمز: زیرکونیوم با چگالی بیشتر
  • آبی: آلومینیوم با چگالی بیشتر و تیتانیوم
  • طلایی: تیتانیوم

این ورق ها در ضخامت های مختلفی تولید می‌شوند و عمر مفید بالایی دارند.

البته فناوری این روش در اختیار کشور های محدودی است. خریداران از این تنوع رنگی در مبلمان استیل 304 استقبال می‌کنند.

استیل 304  (Stainless steel) چیست؟

ورق استیل 304 با نام استنلس استیل شناخته می شود. البته با عنوان ورق استیل نگیر نیز معروف است زیرا آهنربا به خود جذب نمی کند. عدم جذب آهنربا به دلیل وجود عنصر کروم در آن است. ورق استیل نگیر کاربرد بیشتری نسبت به ورق استیل بگیر دارد. البته قیمت بالاتری نیز دارد.

استیل نگیر از دو عنصر اصلی با نام نیکل (5% تا 8%) و کروم (18% تا 20%) تشکیل شده است. ترکیب دیگری با نام عنصر مولیبدن در ورق استیل 304 وجود دارد. این عنصر استحکام و مقاومت ورق استیل را بالا می برد. این ویژگی باعث کاربرد بیشتر این فلز در صنعت مبلمان استیل 304  شده است. فشار ناشی از وزن های متفاوت را تحمل می کند. بنابراین استقامت آن از فولاد های رایج در بازار بیشتر است.

ویژگی دیگر استیل 304 قابلیت شکل پذیری بالای آن است. می ‌توان آن را با طرح های مختلف قالب گیری کرد.

روش تولید به این صورت است که ابتدا از شمش یا تختال های ورق استیل استفاده می کنند. این شمش ها از ذوب ضایعات آهنی یا روش‌های دیگر به دست می آیند. شمش ها وارد کوره پیش گرم می‌شوند که دمای آن در حدود ۱۲۵۰ درجه سانتی‌گراد است.

سپس محصول وارد مرحله نورد گرم می ‌شوند. توسط غلتک هایی که تعبیه شده است چندین بار از بین آن ها عبور می کنند تا زمانی که به ضخامت مورد نظر برسند.

در فرآیند سرد شدن یک لایه اکسید روی ورق ها شکل می گیرد. در مرحله بعد که اسید شویی است اکسید ها از روی ورق ها پاک می شوند. ورق ها در دمای اتاق دوباره گرم می شوند و وارد مرحله نورد سرد می شوند. هدف ارتقای کیفیت و کاهش ضخامت است.

بعد از گذراندن چند مرحله دیگر محصول نهایی که همان ورق استیل 304 است تولید می شود.

مبلیران؛ تولیدکننده بهترین و باکیفیت ترین مبل در ایران

در مجموعه بزرگ مبلیران بهترین طراحان و متخصصان گرد هم جمع شده اند تا بهترین کالا ها را تولید کنند. در این راستا همراه با دانش روز از بهترین متریال ها برای تولید محصولات خود استفاده می کنند.

مبلیران این امکان را فراهم کرده است که طرح های سفارشی رای تولید می پذیرد. محصول مورد نظر را در کمترین زمان با بالاترین کیفیت تحویل مشتری گرامی می دهد.

اگر در زمینه های مختلف نیاز به مشاوره داشته باشید می توانید از خدمات مشاوره مبلیران نیز استفاده کنید. هدف ما رضایت شما مشتریان گرامی است.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 1 / 5. تعداد امتیاز: 1

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom