قیمت مبل راحتی بر چه مبنایی می باشد؟

مبل مناسب خانه کوچک

قیمت مبل راحتی بر چه مبنایی می باشد؟

خرید مبل راحتی به عنوان مهم ترین عنصر در طراحی دکوراسیون نشیمن و پذیرایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می تواند سرنوشت طراحی داخلی خانه تان را کاملا تحت تاثیر خود قرار دهد. به همین دلیل هم هست که در زمان خرید مبل راحتی باید نگاهی همه جانبه داشته باشید و به سراغ محصولاتی بروید که علی رغم زیبایی و طراحی شیک، راحت بوده و از قیمت خوبی نیز برخوردار باشند. در این مطلب همراه شما هستیم تا به طور کامل به موضوع قیمت مبل راحتی و عوامل تاثیرگذار بر روی آن بپردازیم.

مدل مبلمان منزل

مدل مبلمان منزل

یکی از مهم ترین مسائل در زمان خرید مبلمان منزل، انتخاب مدل مبل است. معمولا مبلمانی که در فضای خانه مورد استفاده قرار می گیرند انواع متفاوتی دارند، برای مثال مبلمان راحتی که برای لم دادن و استراحت کردن، گزینه های ایده آلی هستند و می توان ساعات زیادی بر روی آنها نشست، جزء مبلمان راحتی مدرن، مینیمال و… قرار می گیرند و انواع مبل راحتی ساده، ال، تخت خواب شو و… را نیز شامل می شوند.

در این میان اما مبلمان دیگری نیز وجود دارند که می توان آنها را مبلمان نیمه راحتی و یا رسمی در نظر داشت. این نوع از مبلمان معمولا راحتی چندانی ندارند و یا حداقل نمی توان مدت طولانی بر روی آنها نشست. بیشتر این نوع از مبلمان که غالبا با عنوان مبلمان رسمی و یا استیل شناخته می شوند در سبک های سلطنتی، کلاسیک و… قرار می گیرند. به همین دلیل هم هست که معمولا مبلمان مورد استفاده در فضاهایی همچون دکوراسیون پذیرایی، برای استفاده های روزمره مناسب نیستند.

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که غالبا طراحی متفاوت مبلمان سلطنتی و کلاسیک، به لحاظ استفاده از منبت کاری، ظرافت طراحی بالا، استفاده از پارچه های لوکس و… موجب می شود که قیمت این نوع از مبلمان در مقایسه با مبلمان راحتی به مراتب بیشتر باشد. در کنار این، متریال به کار رفته در مبلمان استیل به لحاظ رسمی تر و ارزشمندتر بودنشان موجب می شوند که قیمت مبلمان استیل نیز به مراتب افزایش پیدا کند.

متریال مبلمان منزل

طبیعی است بخش دیگری که تاثیر بسیاری بر قیمت مبلمان دارد، متریال به کار رفته در طراحی آن است. غالبا مبلمان چوبی به لحاظ استفاده از این متریال، نسبت به مبلمان فلزی و یا سایر متریال ها از قیمت بسیار بالاتری برخوردار هستند، چرا که مبلمان چوبی در وهله اول ماندگاری و مقاومت بالایی دارند و آسیب پذیری آنها نیز در مقایسه با سایر متریال ها به مراتب کمتر است. این نوع از مبلمان دچار زنگ زدگی نمی شوند و در طراحی نیز انعطاف پذیری بسیاری دارند. به همین دلیل هم هست که می توان انتظار داشت که قیمت مبل راحتی چوبی نسبت به سایر مدل ها بیشتر باشد.

با این وجود، در میان انواع چوب نیز تفاوت های قیمتی بسیاری وجود دارد. امروزه یکی از بهترین انواع چوبی که برای طراحی مبل راحتی به کار گرفته می شود چوب راش است. این نوع از چوب، علاوه بر قیمت معقولانه و مناسب خود، ویژگی های مثبت بسیاری دارد که تمامی آنها، چوب راش را به یک انتخاب مناسب برای طراحی و ساخت مبلمان تبدیل کرده است. با این حال، انواع چوب های دیگری همچون چوب گردو و… نیز با ویژگی های منحصر به فرد خود همچنان در صنعت مبلمان به کار گرفته می شوند و تنوع قیمتی مبل راحتی را بیشتر می کنند. باید این را نیز بگوییم که این موضوع حتی در قیمت سرویس خواب نیز تاثیرگذار است و کاملا صدق می کند.

جدا از متریال بدنه و پایه های مبلمان، باید به جنس پارچه و پوشش مبلمان نیز اشاره کنیم. طبیعی است که پارچه مبل راحتی، المان مهم و تاثیرگذاری در کیفیت آن به حساب می آید و بنا بر همین موضوع نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی در قیمت مبلمان منزل داشته باشد. معمولا پارچه هایی که لکه گیری کمتری دارند، پرزگیر نیستند، به راحتی تمیز می شوند و ویژگی هایی از این دست دارند، از قیمت بالاتری برخوردارند. با این وجود، متریال های مشخصی همچون چرم، ابریشم، مخمل و… نیز از جمله پوشش هایی هستند که می توانند قیمت مبلمان منزل شما را افزایش دهند.

در کنار تمامی مواردی که به عنوان متریال مبلمان عنوان می شوند می توان به تاثیرگذاری عوامل دیگری همچون نوارهای دور دوزی، پدهای نشیمن، فنرهای مبل، نحوه اتصال قطعات و… بر روی قیمت مبلمان نیز اشاره کرد. طبیعی است که برند مورد نظر شما برای خرید مبلمان نیز می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت مبلمان داشته باشد، چرا که سابقه کاری، تخصص در طراحی و ساخت مبلمان، مشاوره های دکوراسیونی خرید مبلمان و… همه و همه می توانند قیمت مبلمان شما را تحت تاثیر خود قرار دهند.

انتخاب مبلمان منزل

با توجه به مسائلی که تا به اینجا ذکر کردیم توصیه می کنیم که برای خرید مبلمان منزل خود، پیش از هر چیز به نگاهی کلی در این زمینه دست یابید. این یعنی در وهله اول، بودجه خود را به صورت حدودی مشخص کنید تا بتوانید محدوده گزینه های انتخابی پیش روی خود را دسته بندی نمایید.

حالا با توجه به فضایی که تصمیم دارید مبلمان را برای آن خریداری کنید، نوع مبلمان مد نظر خود را نیز انتخاب نمایید. برای مثال، اگر برای دکوراسیون نشیمن خود به دنبال خرید مبلمان هستید می توانید به سراغ انتخاب هایی ساده تر و راحت تر بروید، ولی اگر برای فضای پذیرایی تان مبلمان می خواهید قطعا باید به دنبال مدل هایی پرزرق و برق تر و رسمی تر باشید.

بعد از این، با کمک اولویت بندی، ویژگی های مبلمان مورد نظر خود را نیز مشخص کنید. از طرح و رنگ و مدل گرفته تا متریال به کار رفته در ساخت آن را در نظر داشته باشید. آیا خانواده پرجمعیتی هستید؟ یا کودک و حیوان خانگی دارید و در نتیجه پوشش مبلمانتان دائما در خطر است؟ در چنین شرایطی باید به سراغ مبلمانی با پارچه های مقاوم تر و در نتیجه گران قیمت تر باشید، اما در غیر این صورت، پارچه های مورد استفاده در مبلمان شما می توانند با هزینه های کمتری نیز قابل خریداری باشند.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom