مهمترین اصول و نکات در طراحی دیزاین اتاق خواب

مهمترین اصول و نکات در طراحی دیزاین اتاق خواب

یکی از مهمترین قسمت های خانه اتاق خواب می باشد. از این رو طراحی دیزاین اتاق خواب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نکات مهم در طراحی دیزاین اتاق خواب

از آنجا که حدود نیمی از روز را در اتاق خواب برای استراحت سپری می کنیم طراحی دیزاین اتاق خواب از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد. طراحی دیزاین اتاق خواب رویایی تا حد زیادی به سلیقه شما وابسته می باشد. توجه به جزئیات در طراحی دیزاین اتاق خواب زیبا تا حد زیادی به شما کمک می کند. در ادامه قصد داریم نکات مهمی که در این زمینه باید در نظر گرفته شوند را به صورت مختصر مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی دیزاین اتاق خواب
طراحی دیزاین اتاق خواب

انتخاب سرویس خواب زیبا

سرویس خواب ها در یک اتاق خواب به عنوان یکی از مهمترین موارد شناخته می شود که در انتخاب آن ها باید نهایت دقت به کار برده شود. سبک سرویس خواب باید به نحوی انتخاب شود که با سبک کلی دکوراسیون منزل هماهنگی داشته باشد. هنگام خرید سرویس خواب باید این نکته را به خاطر داشته باشید که زیبایی نباید به عنوان تنها ملاک برای این انتخاب در نظر گرفته شود. سرویس خواب انتخابی شما باید از لحاظ طبی و سلامت مورد تایید قرار گرفته باشد. شما می توانید یک سرویس خواب زیبا و مناسب با برند مبلیران خریداری نمایید.

پرده اتاق خواب

در هنگام انتخاب پرده اتاق خواب باید سبک دکوراسیون خانه و سلیقه خود را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین پرده را انتخاب نمایید. نکته دیگر که در زمان خرید پرده اتاق خواب باید در نظر گرفته شود فضای در دسترس می باشد. در طراحی دیزاین اتاق خواب باید این نکته را به خاطر داشته باشید که پرده انتخابی برای اتاق خواب های بزرگ با متراژ بالا از پرده های مناسب برای اتاق های کوچک کاملا متفاوت می باشد.

اهمیت انتخاب کاغذ دیواری اتاق خواب

تنوع کاغذ دیواری اتاق خواب بسیار زیاد است از این رو انتخاب یک مدل از آن ها امری دشوار می باشد. در امر طراحی دیزاین اتاق خواب کاغذ دیواری محبوب ترین و پرطرفدارترین فاکتور است و در فضاهای مختلف از انواع مدل های مختلف کاغذ دیواری استفاده می شود. طراحی دیزاین اتاق خواب مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب در زیبایی این فضا تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

نکات طراحی دیزاین اتاق خواب
نکات طراحی دیزاین اتاق خواب

کمد دیواری اتاق خواب

در طراحی دیزاین اتاق خواب به منظور برقراری نظم بیشتر در لباس ها و وسایل توصیه می شود یک کمد دیواری مناسب انتخاب نمایید. انواع مختلف کمد دیواری در بازار موجود می باشد که می توان با توجه به نیاز بازار، بودجه مردم و سلیقه یکی از آن ها را انتخاب نمود. برای انتخاب یک کمد دیواری مناسب برای اتاق خواب خود باید میزان فضای در دسترس را در نظر بگیرید. همچنین در این زمینه باید نوع دکوراسیون داخلی منزل خود را نیز در نظر بگیرید. انواع کمد دیواری جدید با کاربری های مختلف طراحی و تولید شده اند. به طور کلی می توان گفت کمد دیواری های موجود در بازار به سه دسته کمد رختخواب، کمد لباس و کمد closet طبقه بندی می شوند.

انتخاب رنگ مناسب

از دیگر موارد مهم در طراحی دیزاین اتاق خواب می توان به رنگ انتخابی برای دیوارها اشاره کردد. رنگ دیوارها، روکش تخت خواب و پرده ها در روحیه افراد داخل خانه تاثیر قابل توجهی دارند.  همواره توصیه می شود رنگی را انتخاب نمایید که حس و حال خوبی در شما ایجاد نماید. همچنین بهتر است از استفاده از وسایل خیلی زیاد در اتاق خواب خود خودداری نمایید. زیرا شما می خواهید در این اتاق به آرامش دست یابید. بهترین رنگ ها برای اتاق خواب آبی،، سبز و سفید هستند که در ایجاد آرامش در شما تاثیر قابل توجهی دارند.

انتخاب فرش مناسب

انتخاب فرش مناسب در طراحی دیزاین اتاق خواب علاوه بر این که بین المان ها ها انسجام ایجاد می کند و به فضای اتاق خواب عمق می بخشد باعث ایجاد گرما در زیر پا در این فضا نیز خواهد شد. از این رو انتخاب اندازه مناسب فرش از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد. همواره توصیه می شود برای اتاق خود فرشی را انتخاب نمایید که در زیر پا احساس گرم و نرم ایجاد نماید. یکی از مکان های مناسب برای استفاده از فرش در طراحی دیزاین و دکوراسیون اتاق خواب کنار تخت خواب می باشد. اندازه فرش را به گونه ای انتخاب نمایید که اطراف تخت شما را پر کند.

استفاده نور طبیعی

در صورتی که در اتاق خواب پنجره وجود دارد باید از میزان نور آن نهایت استفاده را برد. این نکته را به خاطر داشته باشید که چیدمان وسایل باید به نحوی باشد که جلو ورود نور را نگیرد.

انتخاب المان مناسب

به عقیده طراحان داخلی بهتر است از خرید ست کامل برای اتاق خواب خودداری نمایید. از این رو بهتر است تنها المان های مورد نیاز اتاق خواب را خریداری نمایید. به عنوان مثال یک میز پاتختی بیش تر از یک آباژور پایه دار مورد نیاز است پس بهتر است برای اتاق خواب خود یک میز پاتختی خریداری کنید. از این رو برای خرید وسایل اتاق خواب بهتر است هوشمندانه عمل کرد.

اهمیت دیزاین اتاق خواب
اهمیت دیزاین اتاق خواب

عدم ایجاد هرج و مرج در اتاق خواب

از دیگر نکات مهم که در طراحی دیزاین اتاق خواب باید مورد توجه قرار گیرد عدم ایجاد هرج و مرج در فضای اتاق می باشد. برای این منظور توصیه می شود از وسایل اتاق خواب تنها در حد نیاز استفاده کنید. توصیه می شود فضای اتاق خواب خود را همواره مرتب نگه دارید. بدون شک به کار بردن این راهکار ساده طراحی دیزاین و دکوراسیون اتاق خواب شما را بهتر نمایش خواهد داد.

استفاده از شومینه

در صورتی که فضای موجود در اتاق خواب شما به نحوی است که امکان ساخت یک شومینه را به شما می دهد بهتر است یک شومینه مناسب و زیبا برای اتاق خواب خود بسازید. ساخت این المان در ایجاد فضای دنج تا حد زیادی به شما کمک خواهد کرد. در صورت ایجاد این المان در طراحی دیزاین اتاق خواب برای دیگر قسمت ها بهتر است از طراحی ساده استفاده نمایید. در این شرایط شومینه در اتاق خواب شما به نقطه کانونی تبدیل خواهد شد.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom