صندلی گهواره‌ای؛ سبکی کلاسیک اما دوست داشتنی در دکوراسیون

صندلی گهواره ای

طراحی این مدل از صندلی ها سبک کلاسیک اما دوست داشتنی است. آرامشی از جنس خوابیدن در گهواره کودکی هایمان را تداعی می کند. در برخی خانه صندلی گهواره ای جزئی از دکوراسیون داخلی است. در یک نگاه کلی زمانی که به این صندلی نگاه می‌کنید یک فضای سرشار از آرامش را تصور می کنید. به دلیل عملکرد آرامش بخشی که دارد بسیاری از افراد به آن علاقه مند هستند. از نظر علمی حرکات گهواره ای و آرام آن به خواب راحت و سریع کمک می کند. قسمت های مختلف این صندلی شیب دار است که شرایط ارگونومیک را برای فرد ایجاد می کند. در این مقاله قصد داریم تا با بررسی صندلی گهواره‌ای و مدل‌های مختلف آن، به نحوه‌ی استفاده از این مبل بپردازیم.

صندلی گهواره‌ای و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

صندلی گهواره‌ای و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی

امروزه طراحی این مدل از صندلی ها محدود به سبک کلاسیک چوبی نیست. طراحان دنیای بی نهایتی از انواع صندلی را برا تمام سنین و سلیقه ها طراحی کرده اند. در زمان طراحی دکوراسیون تعیین می کنید که در کدام قسمت از فضای خانه یا ویلا قرار داده شود.

تاریخچه صندلی گهواره‌ای

صندلی گهواره‌ای با نام راکر نیز شناخته می شود. این صندلی شبیه آن چیزی بود که بنجامین فرانکلین در قرن 18 میلادی آن را ساخت. هدف سازنده طراحی یک صندلی شبیه گهواره بود. اولین سازنده آن مایکل تونت است که با استفاده از چوب‌های طناب پیچ شده آن را ساخت. این سبک را از روم باستان اقتباس کرده بود. در قرن 20 میلادی ظاهری بسیار زیبا و راحت برای آن طراحی شد. این نوع طراحی توسط فردی به نام سام مالوف ابداع شد.این سبک از صندلی در آمریکا به یک سبک بسیار محبوب بدل شد. تا جایی که فقط طبقه اشراف از آن استفاده می‌ کردند. به مرور در اروپا و آمریکا ساخت این صندلی رواج پیدا کرد. امروزه طراحان بسیاری در سراسر دنیا با ایده‌های ناب خود طرح‌های بی‌نظیری را روانه بازار می کنند.

تاریخچه صندلی گهواره‌ای

تاریخچه صندلی گهواره‌ای

صندلی گهواره‌ای، انتخابی از جنس آرامش

صندلی گهواره‌ای دارای دو غلتک به شکل منحنی است. این غلتانک ها پایه های جلویی صندلی را به پایه های عقبی متصل می کنند. محل اتصال هر یک از آن ها به زمین فقط یک نقطه است. به عبارت دیگر نقطه ثقل بعد از تکان خوردن در یک نقطه ثابت می ماند. ابتدا این صندلی از جنس چوب، پارچه یا حصیر ساخته می‌شد. هیچگونه محدودیتی در چیدمان و دکوراسیون برای این صندلی وجود نداشت. هر جایی که مایل بودند و آرامش بیشتری داشت می‌گذاشتند. در نتیجه آنجا به یک مکان دنج و آرام تبدیل می شد.

صندلی گهواره‌ای، انتخابی از جنس آرامش

صندلی گهواره‌ای، انتخابی از جنس آرامش

ابعاد و اشکال مختلف

اگر می‌خواهید در طول روز ساعتی را آرامش داشته باشید از صندلی گهواره‌ای صندلی در مکانی دنج استفاده کنید. این صندلی با ابعاد مختلف برای افراد بزرگسال و حتی کودکان طراحی می‌شود. همچنین برای افراد با وزن‌های متفاوت می توانید سایز های بزرگتر را انتخاب کنید. امروزه فناوری نوین به کمک ایده ها و طرح های خلاقانه آمده است. در نتیجه می توانید اشکال مختلفی از آن را در بازار مشاهده کنید. از متریال های مختلف در انواع سبک ها برای تولید این صندلی استفاده می کنند. چوب، پلاستیک های فشرده، چرم، پارچه های جیر یا مخمل، پارچه های نانو، فلز، چوب پلاست را می توان نام برد.

ابعاد و اشکال مختلف

ابعاد و اشکال مختلف

انواع صندلی گهواره‌ای برای سلیقه‌های مختلف

یکی از نکاتی که برای استفاده از این مدل از صندلی نیاز دارید، شناختن سبک‌های مختلف آن و در پی آن استفاده درست و مناسب می‌باشد. این به این معنی است که امروزه با محدودیت طراحی برای این مدل روبه‌رو نخواهیم بود و دستمان برای انتخاب آن باز است. در ادامه به معرفی سبک‌های مختلف و کاربردهای هریک می‌پردازیم.

انواع صندلی گهواره‌ای برای سلیقه‌های مختلف

انواع صندلی گهواره‌ای برای سلیقه‌های مختلف

سبک کلاسیک یا سنتی

سبک کلاسیک یک طرح نوستالژیک و خاطره انگیز است. تکیه گاه و دسته هایی بلند و پهن دارد. بدنه صندلی منبت کاری یا ساده است. اصیل‌ترین نوع این صندلی شناخته می‌شود. برخی افراد با توجه به سلیقه خود بر روی آن پشتی یا بالشت قرار می ‌دهند.

سبک کلاسیک یا سنتی

سبک کلاسیک یا سنتی

این را هم بخوانید: ۵ نکته که باید در دکوراسیون خانه مدرن در نظر بگیرید!

صندلی گهواره‌ای با سبک مدرن

همانطور که می دانید ویژگی سبک‌ مدرن سادگی و زیبایی است. طراحان از اشکال صاف و منحنی استفاده می کنند. در نتیجه نقش و نگار های پیچیده جایی در این سبک ندارند. در این سبک از صندلی محدودیتی در طراحی نوع نشیمن‌گاه، دسته و تکیه گاه وجود ندارد. از متریال های ترکیبی مانند چوب، پارچه، فلز و… استفاده می کنند. دنیای طرح و شکل در این سبک نامحدود است. نکته مهم این است که شکل گهواره ای داشته باشد تا بتوان با آرامش روی آن استراحت کرد.

سبک مدرن

سبک مدرن

معرفی انواع صندلی گهواره‌ای

معمولا طراحی ساده‌ای برای این مدل در نظر گرفته شده که به وسیله انواع مختلف اهرم، تکان خوردن آن میسر می‌شود. در نتیجه قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده اغلب بالاتر بوده و هزینه بیشتری لازم دارد. در ادامه به بررسی مدل‌های مختلف این محصول خواهیم پرداخت.

معرفی انواع صندلی گهواره‌ای

معرفی انواع صندلی گهواره‌ای

مدل فنری

این سبک از صندلی گهواره ای همانطور که از نامش پیداست با فنر طراحی شده است. فنر ها درون پایه ها قرار دارند تا ظاهر نامناسب آن را بپوشانند. صندلی با کمک فنر ها تکان می خورد.

مدل فنری

مدل فنری

مدل رگلاینر یا خوابیده

صندلی گهواره ای رگلاینر تکیه گاه آن متحرک است. تکیه گاه آن را می توانید به شکل خوابیده تنظیم کنید. نکته منفی آن عدم تکان خوردن به حالت خوابیده است.

مکان‌های مناسب برای قرار دادن صندلی گهواره‌ای

بی شک مکان‌های زیادی در منزل را می‌توان پیدا کرد که مناسب برای صندلی گهواره‌ای در آن باشد. این صندلی را می توانید در اتاق خواب خود قرار دهید. کنار پنجره با چشم انداز حیاط یا خیابان نیز انتخاب مناسبی است.در کنار کتابخانه یا اتاق کار نیز کاربرد فوق العاده ای دارد. در قسمت بالکن، تراس یا آلاچیق می توانید سبک مورد علاقه‌تان را قرار دهید.

اگر قصد خرید این مدل از صندلی را دارید در زمان انتخاب حتماً روی آن بنشینید. باید راحتی صندلی را بسنجید. توجه داشته باشید که دسته ها مناسب و پهن باشند، زیرا نمی توان دست ها را آویزان کرد. تکیه گاه آن باید بتواند تمام کمر را بپوشاند. برخی دوست دارند سر خود را نیز روی تکیه گاه قرار دهند. جاپایی در این طرح از صندلی به سبک کلاسیک نیز بسیار مهم است. در زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید. خرید این سبک از صندلی انتخاب ایده آلی است. به این دلیل که در زمان های خاص می تواند آرامش را به شما هدیه دهد.

مکان‌های مناسب برای قرار دادن صندلی گهواره‌ای

مکان‌های مناسب برای قرار دادن صندلی گهواره‌ای

بی شک داشتن دکوراسیون داخلی زیبا یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افرادی است که به نحوه‌ی چیدمان فضای داخلی خود اهمیت می‌دهند. صندلی گهواره‌ای یکی از انواع مختلف مبلمانی است که می‌تواند به تنهایی تاثیر زیادی در جلوه‌ی خانه داشته باشد. این نوع از مبلمان با استفاده کردن از طراحی ساده اما زیبای خود، به یکی از عناصر ضروری در دکوراسیون داخلی تبدیل شده است. در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی انواع مختلف صندلی گهواره‌ای، با مدل‌های آن و همچنین کاربرد هر یک بیشتر آشنا شویم و بتوانیم از آن در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنیم.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom