تفاوت سبک ها ؛تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک در مبلمان

تفاوت سبک های کلاسیک و نئوکلاسیک

وقتی با هدف خرید مبلمان به فروشگاه های مختلف سر می‌زنید اسامی سبک‌های کلاسیک، مدرن، راحتی و نئوکلاسیک را می‌شنوید. در صورتی که شک دارید که مبلمان سبک کلاسیک یا مدرن را برای منزل خود انتخاب نمایید، بهتر است پس از بررسی تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک، مبلمان نئوکلاسیک را انتخاب نمایید. این سبک مبلمان هم کلاسیک و هم مدرن است. در ادامه‌ی این مقاله به بررسی و معرفی این سبک در چیدمان داخلی منزل پرداخته و آشنایی لازم را با آن پیدا خواهیم کرد.

مدت زمان تقریبی مطالعه‌ی این مقاله 9 دقیقه می‌باشد.

تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک

تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک.

بررسی تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک

در صورتی که از آن دسته از افرادی هستید که شلوغی و زرق و برق مبلمان کلاسیک دل شما را زده است و مبلمان سبک مدرن را نیز نمی پسندید، بهتر است مبلمان نئوکلاسیک را برای منزل خود انتخاب نمایید. این سبک مبلمان به طور کلی از سبک کلاسیک به دست آمده است. مهمترین مزیت این سبک مبلمان در مقایسه با سبک نئوکلاسیک این است که ویژگی های متناسب با زندگی و شرایط خانه های امروزی دارد. این سبک مبلمان همچنین اصالت مبلمان سبک کلاسیک را حفظ می کند.

بررسی تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک

بررسی تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک

در انتخاب سبک مبلمان برای منزل عوامل بسیار زیادی تاثیرگذار هستند که باید مورد توجه قرار گیرند. قبل از انتخاب سبک مبلمان مناسب برای منزل بهتر است به بررسی تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک بپردازید. در ادامه تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک را از جنبه های مختلف از جمله رنگ، پارچه مبلی، نقش و نگار، ابعاد و اندازه و قیمت مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اهمیت رنگ در این سبک مبلمان

مهمترین تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک از نظر رنگ آن ها می باشد. همانطور که عنوان شد مبلمان نئوکلاسیک از سبک کلاسیک به دست آمده و برخی از ویژگی های این سبک مبلمان را به خوبی حفظ کرده است. رنگ مبلمان سبک نئوکلاسیک با مبلمان کلاسیک شباهت بسیار زیادی دارد اما مهمترین تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک این است که سادگی و ملایم بودن رنگ در مبلمان نئوکلاسیک بیشتر مد نظر است و از رنگ های خنثی و ملایم بهتر هستند.

اهمیت رنگ در این سبک مبلمان

اهمیت رنگ در این سبک مبلمان

در صورتی که رنگ مناسبی را برای سبک مبلمان نئوکلاسیک خود انتخاب نمایید مبلمان شما شیک و گران قیمت به نظر خواهد رسید. رایج ترین رنگ ها در این سبک مبلمان شامل موارد زیر هستند:

  • خاکستری
  • سفید
  • بژ
  • کرم
  • شکلاتی

تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک از لحاظ جنس پارچه

در صورتی که از آن دسته از افرادی هستید که پارچه های گلدار، پر نقش و نگار را دوست دارید و می خواهید مبلمان با پارچه زربافت، پر زرق و برق و ملیله کاری شده خریداری نمایید مبلمان سبک کلاسیک برای شما مناسب خواهد بود. اما اگر ترجیح می دهید مبلمان اصیل و ظریف را خریداری نمایید بهتر است به دنبال مبلمان با سبک نئوکلاسیک باشید. پارچه های مبلی ساده و با طرح های ظریف در تولید این سبک مبلمان بیشتر کاربرد دارند.

تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک

نقش و نگار در مبلمان نئوکلاسیک

نقش و نگار یک تفاوت دیگر سبک کلاسیک و نئوکلاسیک می باشد. مهمترین ویژگی مبلمان سبک کلاسیک وجود نقش و نگار و جزئیات زیاد در آن ها می باشد. در صورت علاقه مند بودن به دکوراسیون پر زرق و برق و تجملاتی این سبک مبلمان برای شما گزینه مناسبی خواهد بود. نقش و نگار به کار رفته در اجزای سبک مبلمان نئوکلاسیک ساده، ظریف و کمتر هستند. اما با این وجود استفاده از نقش های مختلف در آن به خوبی حفظ شده است.

تفاوت طراحی نقش و نگار در مبلمان نئوکلاسیک

تفاوت طراحی نقش و نگار در مبلمان نئوکلاسیک

تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک از نظر ابعاد و اندازه

ابعاد و اندازه مبلمان سبک کلاسیک نسبتا بزرگ است از این رو برای خانه های بزرگ گزینه مناسبی محسوب می شوند. به طور کلی می توان گفت مبلمان سبک کلاسیک برای خانه های کوچک جلوه زیبایی ندارند. اما ابعاد و اندازه سبک مبلمان نئوکلاسیک ظریف تر و جمع و جورتر است از این رو برای آپارتمان ها و خانه های کوچک امروزی گزینه مناسبی محسوب می شوند.

تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک از نظر ابعاد و اندازه

تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک از نظر ابعاد و اندازه

بررسی تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک از لحاظ قیمت

تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک از جنبه قیمت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به طور کلی می توان گفت سبک مبلمان نئوکلاسیک ساده شده سبک مبلمان کلاسیک است. از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قیمت سبک مبلمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابعاد و اندازه مبلمان
  • میزان متریال مصرفی در تولید آن ها
  • نوع چوب
  • تعداد اجزای ست مبلمان
  • جنس پارچه مبلی

قیمت مبلمان سبک نئوکلاسیک در مقایسه با کلاسیک کمتر است. قبل از این که سبک مبلمان مناسب برای منزل خود را انتخاب نمایید بهتر است میزان بودجه خود را نیز در نظر بگیرید.

دکوراسیون داخلی با استفاده از این سبک مبلمان

پس از این که سبک مبلمان کلاسیک یا نئوکلاسیک را برای منزل خود انتخاب نمودید باید تناسب آن ها با دیگر اجزای موجود در دکوراسیون را نیز در نظر بگیرید. تنها در این صورت قادر به حفظ پیوستگی و همخوانی در دکوراسیون منزل خود خواهید بود. منظور از تعادل و پیوستگی تناسب استفاده از رنگ، ابعاد و اندازه وسایل در کنار یکدیگر می باشد. با حفظ تعادل و تناسب قادر به ایجاد فضایی زیبا در منزل خود خواهید بود.

تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک

تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک.

انتخاب فرش متناسب با سبک مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک

در صورتی که مساحت خانه شما بزرگ است با انتخاب مبل سبک کلاسیک می توانید به دکوراسیون آن جلوه زیبایی ببخشید. با انتخاب فرش متناسب با این سبک مبلمان درخشش دکوراسیون منزل خود را دو چندان خواهید کرد. از این رو تناسب ابعاد و اندازه فرش انتخابی برای این سبک مبلمان باید مورد توجه قرار گیرد. فرش های ایرانی با نقوش اصیل و سنتی برای سبک مبلمان کلاسیک گزینه مناسبی هستند. اما برای مبلمان سبک نئوکلاسیک بهتر است فرش های جمع و جور و ساده با رنگ های ملایم و نزدیک به سبک مدرن را انتخاب نمایید.

انتخاب فرش متناسب با سبک مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک

انتخاب فرش متناسب با سبک مبلمان کلاسیک و نئوکلاسیک

پرده مناسب این سبک مبلمان

برای دکوراسیون سبک نئوکلاسیک پرده های بلند و ساده با طرح های ظریف گزینه های مناسب هستند.  حفظ اصالت و وقار سبک نئوکلاسیک توصیه می شود پرده های بلند را انتخاب نمایید. برای پرده های ساده سبک دکوراسیون نئوکلاسیک پارچه های مخمل مناسب می باشند. اما اگر مبلمان سبک کلاسیک را برای منزل خود انتخاب نموده اید بهتر است پرده هایی با نقش و نگار مناسب این سبک را نیز انتخاب نمایید. در کنار مبلمان کلاسیک یراق آلات و یا والان کاربرد بسیار زیادی دارند.

پرده مناسب این سبک مبلمان

پرده مناسب این سبک مبلمان

در دنیای دکوراسیون داخلی، یکی از مهم‌ترین اجزا و عناصر مورد استفاده انواع مبلمان می‌باشند. این موضوع در بین طرفداران مبل کلاسیک، سبکی که بسیار مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت، مبلمان نئوکلاسیک بودند. می‌توان گفت که این طراحی چیزی بین سبک کلاسیک و مدرن به شمار رفته و زیبایی بی‌نظیری به محیط خواهد بخشید. در این مقاله به بررسی تفاوت سبک کلاسیک و نئوکلاسیک پرداخته شد و از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 1 / 5. تعداد امتیاز: 1

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom