بهترین رنگ مبلمان را چطور تشخیص دهیم؟

بهترین رنگ مبل چستر

وقتی صحبت از دکوراسیون اتاق نشیمن می‌شود، یکی از بزرگترین اجزای آن مبل است که بیشترین تاثیر را در ظاهر خانه ایجاد می کند. بنابراین انتخاب بهترین رنگ مبلمان متناسب با سبک خانه از اهمیت زیادی برخوردار است. مبل یکی از وسایلی است که می‌تواند نقطه کانونی اتاق نشیمن باشد(در بعضی از سالن ها شومینه می تواند نقطه کانونی اصلی باشد). برخی از طراحان رنگ مبلمان را متناسب با رنگ دیوار انتخاب می‌کنند، در واقع یک رنگی مبلمان با دیوار ها باعث یکدست و بزرگ تر دیده شدن سالن می شود. متداول ترین نوع چیدمان مکمل قرار دادن مبلمان نسبت به سایر وسایل خانه است. به همین منظور نیز در بیشتر خانه‌ها از رنگ های خنثی به عنوان بهترین رنگ برای مبلمان نشیمن یاد می شود.

مبل روشن یا تیره؟ بهترین رنگ مبلمان را چگونه انتخاب کنیم؟

هنگامی که تصمیم گرفتید مبل شما رنگی خنثی یا شاخص(برجسته) داشته باشد، باید بر میزان درجه روشن یا تیره بودن آن نیز تصمیم گیری کنید.

  1.  در مرحله اول انتخاب بهترین رنگ باید رنگ کفپوش یا هر آنچه که در زیر فرش قرار می‌گیرد در انتخاب شما تاثیر به‌سزایی پیدا می کند. مبل ها به دلیل ابعادی که دارند با رنگ پارچه‌ای که در آنها به کار گرفته شده است، نور بیشتر خانه را به خود جذب می‌کنند. به همین منظور اگر می‌خواهید از مبل‌هایی به رنگ تیره استفاده کنید، باید رنگ زمینه و کفپوش را نیز در نظر بگیرید. هرچه رنگ کفپوش‌ها روشن‌تر باشد مبل از جلوه بیشتری در سالن برخوردار می‌شود.
نکاتی برای انتخاب رنگی بهتر برای مبل

نکاتی برای انتخاب رنگی بهتر برای مبل

  1.  از پایه‌های مبلمان غافل نشوید؛ مبلمانی تیره با پایه‌های روشن یا فلزی می‌تواند فضای بصری مناسبی بین مبل و کفپوش‌ها ایجاد کند. استفاده از میزهای جلو مبلی یا عسلی‌های روشن و فلزی نیز به روشن شدن فضا و نمایان شدن مبلمان در سالن شما کمک می کند.
  2. مبل راحتی روشن چالش‌های متفاوتی از یک مبل تیره به همراه دارد. بزرگترین چالش آن لک و جرم‌هایی است که بر آن ظاهر می شود. بنابراین قبل از انتخاب رنگ‌های روشن نحوه استفاده از سالن و کاربرد مبلمان را مشخص کنید. برای مبل‌هایی که زیاد مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهتر است از رنگ‌های بسیار روشن استفاده نشود .
  3. در صورت انتخاب رنگ روشن برای مبلمان بهتر است از پارچه‌های باکیفیت نانو و قابل شست شو تهیه شده باشد.
  4. در واقع بهترین رنگ برای مبلمان نشیمن براساس کاربرد، میزان نور سالن و سبک خانه شما انتخاب می‌شود و یک الگوی ثابت برای تمامی نشیمن‌ها وجود ندارد.

بهترین رنگ مبل چه رنگی است؟

بهترین رنگ مبل چه رنگی است؟

انتخاب بهترین رنگ مبلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد و پاسخ دهی به سوال بهترین رنگ مبل چه رنگی است؟ نیازمند بررسی و تصمیم گیری صحیح است. همانطور که در قسمت بالا به یک سری اصول کلی اشاره کردیم، در این قسمت به رنگ‌های پرطرفدار و در واقع به بهترین رنگ‌های مبلمان می پردازیم.

خاکستری؛ تیره اما جذاب

به جرات میتوان گفت یکی از محبوب ترین رنگ‌های مبلمان، خاکستری است. این رنگ ممکن است جذاب‌ترین طیف رنگی را نداشته باشد اما محبوب‌ترین رنگ برای مبلمان شناخته شده است. خاکستری به دلیل خنثی بودن پایه رنگی بسیار مناسبی برای دکوراسیون محسوب می شود.

خاکستری؛ تیره اما جذاب

خاکستری؛ تیره اما جذاب

آبی؛ روشن و دلباز

آبی رنگی آرامش بخش و دلنشین است که تمایل زیادی به ترکیب شدن با محیط دارد، این بدان معناست که آبی همانند خاکستری رنگی پایه و خنثی نیز تلقی می‌شود. در واقع آبی و خاکستری محبوب‌ترین ترکیب رنگی در صنعت دکوراسیون محسوب می شود.

آبی؛ روشن و دلباز

آبی؛ روشن و دلباز

بژ؛ انتخابی همه پسند

بژ یکی از اصلی‌ترین رنگ‌های خنثی محسوب می‌شود و به عقیده بسیاری بهترین رنگ مبلمان است. یکی از دلایلی که این رنگ طرفداران بسیاری دارد سازگاری زیاد آن با محیط است. در واقع امکان ندارد مبلی بژ را در خانه بگذارید و از نتیجه آن رضایت نداشته باشید.

بهترین رنگ مبلمان در فنگ شویی

بهترین رنگ مبلمان در فنگ شویی

از رنگ فنگ شویی یک پالت رنگی مناسب شامل رنگ‌هایی چون خاکستری (smooth grays)، آبی روشن (light blues)، زرد ملایم (light blues) و صورتی رژگونه‌ای(blush) است. رنگ سبز یا آبی نیز می‌توانند نشان دهنده آرامش و رفاه باشد. طبق فنگ شویی می توانید از این رنگ‌ها به غیر از مبلمان در دیوارها، کوسن‌ها، دیوارپوش و فرش خود نیز استفاده کنید. رنگ‌های مناسب مبل در فنگ شویی، رنگ‌هایی هستند که آرامش روانی و انرژِی را در خانه به جریان بی اندازند.

بهترین رنگ مبلمان چستر

بهترین رنگ مبلمان چستر

بهترین رنگ مبل چستر باید محبوب‌ترین و کاربردپذیرترین رنگ باشد. مناسب‌ترین رنگ مبلمان جستر قهوه متوسط (mid-brown) است. این رنگ در چسترهای چرمی به خوبی خود را نشان می‌دهند و بسیار مناسب سبک هایی چون روستیک هستند. در کنار این مبل می‌توانید از فرش هایی به آبی که تناژی سرد دارند استفاده کنید.

بهترین رنگ مبلمان راحتی

بهترین رنگ مبلمان راحتی

برای انتخاب رنگ مبل راحتی ، رنگ های تند و شارپ هستند. اینگونه رنگ‌ها حسی متفاوت به خانه می‌دهند و بسته به میزان سردی و گرمی رنگ باعث می‌شوند خانه حال و هوایی شاد و پر انرژی و یا آرامش بخش به خود گیرد. در واقع نمی‌توان گفت بهترین رنگ مبل راحتی برای شما چیست. و باید از اساس نیاز و سبک و سیاق خانه خود این تصمیم گیری را انجام بدهید.

بهترین رنگ مبلمان سلطنتی (بهترین رنگ مبل سلطنتی)

بهترین رنگ مبلمان سلطنتی (بهترین رنگ مبل سلطنتی)

برای انتخاب مناسبترین و زیبا ترین رنگ مبلمان سلطنتی باید به اجزا و قسمت‌های مختلف مبل توجه کنید.

  1. در مرحله اول انتخاب رنگ فریم مبل در میان است که ما می‌توانیم از رنگ‌هایی چون طلایی، سفید و قهوه‌ای برای بدنه مبل خود استفاده کنیم.
  2. در مرحله بعدی بافت و رنگ پارچه مبل به میان می‌آید که باید اساس رنگ شکیل و سلطنتی انتخاب شود.
  3. برخلاف باور عموم تمام مبل‌های سلطنتی نباید از ترکیب رنگی طلایی و قهوه‌ای پیروی کنند. برای پارچه مبل می‌توان از بافت‌ها و رنگ‌های مدرن نیز استفاده کرد.
  4. برای انتخاب بهترین رنگ مبل سلطنتی باید به تناسب آن با فرش و اندازه محیط توجه کنید.

بهترین رنگ مبلمان استیل

بهترین رنگ مبلمان استیل

برای داشتن خانه‌ای به سبک کلاسیک بهتر است به رنگ‌های مبلمان استیل توجه ویژه‌ای داشته باشیم. انتخاب رنگ مناسب در ظاهر خانه و ایجاد این سبک کمک شایانی می‌کند. برای انتخاب بهترین رنگ مبلمان استیل بهتر است از رنگ‌های سلطنتی و لوکس استفاده کنید.

بنفش تیره (Purely Purple)

بنفش رنگی سلطنتی است و در گذشته نیز تنها توسط شاهان و درباریان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. استفاده از طیف‌های مختلف این رنگ در قسمت های مختلف خانه باعث می‌شود تا سبکی ویکتوریایی و سلطنتی در خانه به وجود بیاید.

سبز زمردی(Emerald Green)

این رنگ باعث می‌شود تا دکوراسیون خانه غنی و شکیل به نظر برسد، استفاده از این رنگ در مبلمان استیل و دیوار ها باعث می‌شود تا فضای گرم و سلطنتی را ایجاد کنید.

سبز زمردی(Emerald Green)

سبز زمردی(Emerald Green)

سرمه ای(Navy Blue)

این رنگ آرام یکی از اصلی‌ترین رنگ های کلاسیک و سلطنتی محسوب می‌شود. استفاده از طیف‌های مختلف این رنگ در مبلمان، دیوار، فرش و سایر وسایل خانه می‌شود تا خانه فضایی کلاسیک و سنگین به خود بگیرد.

سخن آخر درباره بهترین رنگ مبلمان

در این مقاله تلاش کردیم تا راهنمای کاملی از رنگ‌های مناسب برای انواع مبلمان به شما ارائه دهیم. علاوه بر این متخصصان مبلیران در تمام نمایندگی های مجاز آماده ارائه مشاوره تخصصی به شما عزیزان در خصوص ارائه بهترین رنگ مبلمان به شما هستند. علاوه بر این مبلیران به منظور راحتی و آسودگی بیشتر مشتریان امکان سفارشی سازی مبلمان را فراهم کرده است. به این ترتیب شما میتوانید با توجه به علاقه و سلیقه خود رنگ و مدل مبلمان مورد علاقه خود را سفارش دهید.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom