ست کردن لوستر و فرش با مبل راحتی و کلاسیک

ست کردن لوستر و فرش با مبل

ست کردن لوستر و فرش با مبل راحتی و کلاسیک

آیا ست کردن لوستر و فرش با مبل می تواند در زیبایی خانه تاثیر گذار باشد؟ طبیعتا داشتن یک خانه زیبا با طراحی دکوراسیون منحصر به فرد به عوامل بسیاری بستگی دارد که مهم ترین آنها وجود وسایل و لوازم زیبا و متناسب با فضاست. شاید تفاوت چندانی نکند که هر کدام از وسایل چه ابعادی دارند و به چه میزان مورد استفاده قرار می گیرند، نکته مهم، انتخابی درست و هوشمندانه در رابطه با هر کدام از آنهاست. وقتی تصمیم به خرید وسایل منزل خود می گیرید باید در وهله اول سعی کنید که تناسب و هماهنگی میان آنها را نیز در نظر داشته باشید. به همین دلیل هم هست که نتیجه چنین توجه و دقتی، داشتن دکوراسیون منزل زیبا و هماهنگ یا به اصطلاح عامیانه، ست است.

چگونه می توانیم لوستر و فرش خود را با مبلمان ست کنیم؟

ست کردن لوستر و فرش با مبل

ست کردن لوستر و فرش با مبل به چه صورتی است؟

برای شروع، شما می توانید یک یا چند وسیله مهم را به عنوان معیار قرار دهید و بعد هم متناسب با آنها دست به انتخاب سایر وسایلی بزنید که با آن هماهنگ و متناسب هستند. توصیه ما این است که از مبلمان شروع کنید. انتخاب مبلمان مناسب می تواند معیار خوبی برای تعیین و طراحی دکوراسیون منزل شما به حساب آید. شما می توانید در وهله اول با انتخاب سبک مبلمان ایده آل خود، سبک و طراحی کلی خانه تان را نیز انتخاب نمایید و بعد هم بر اساس همین معیار، سایر وسایل را تهیه نمایید. در این مطلب با ما باشید تا به شما بگوییم که چگونه می توانید با توجه به داشتن مبلمان راحتی و کلاسیک، وسایلی همچون فرش و لوستر را انتخاب کنید.

انتخاب لوستر متناسب با مبلمان منزل

اگر تصمیم به خرید لوستر دارید باید این را بدانید که عوامل و مسائل بسیاری وجود دارد که در انتخاب نوع لوستر شما تاثیرگذار خواهد بود. اولین مسئله ای که باید در رابطه با انتخاب لوستر در نظر بگیرید تناسب آن با سبک حاکم بر فضا است. برای مثال اگر شما با استفاده از مبلمان راحتی و مدرن، سبک دکوراسیون منزل خود را مدرن کرده اید بهتر است که به دنبال لوسترهایی باشید که دقیقا از همین سبک تبعیت می کنند. در چنین شرایطی خرید لوسترهای بسیار مجلل، لوکس و کلاسیک انتخاب اشتباهی است که تناسب سبکی دکوراسیون منزل شما را بر هم زده و هیچ هماهنگی با مبلمان راحتی شما نخواهد داشت.

بنابراین اگر سبک دکوراسیون منزل شما مدرن و مینیمال است و به دنبال همین مسئله نیز در فضای خانه خود مبلمان راحتی و مدرن دارید بهتر است که به سراغ لوسترهایی بروید که از متریالی همچون نقره، برنج، برنز و… ساخته شده اند و طراحی ساده تر و کم جزییات تری دارند.

حالا اگر سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک است و مبلمانی با سبک کلاسیک را در فضای خانه تان چیدمان کرده اید باید به دنبال مدل هایی از لوستر باشید که از حالت سادگی خود خارج شده اند. این یعنی متریال هایی پر زرق و برق و لوکس برای این لوسترها نیز می تواند انتخاب خوبی به شمار آید. با این کار می توانید تناسب و هماهنگی موجود در فضا را حفظ کرده و دکوراسیون یکپارچه ای را طراحی و اجرا نمایید.

علاوه بر تناسب سبک لوستر و مبلمان، شرایط موجود در دکوراسیون منزل نیز می تواند در انتخاب لوستر تاثیرگذار باشد. برای مثال اگر دیوار خانه شما روشن است، احتمالا بازتاب نور نیز در آن به مراتب بیشتر خواهد بود، این در صورتی است که خانه ای با دیوار تیره رنگ، احتیاج به منبع نوری قوی تری خواهد داشت. در این شرایط است که باید به دنبال لوسترهایی با روشنایی بیشتر باشید.

انتخاب فرش متناسب با مبلمان منزل

ست کردن لوستر و فرش با مبل

انتخاب فرش متناسب با مبلمان منزل

انتخاب یک فرش مناسب می تواند به عنوان مکمل زیبایی مبلمان منزل شما و تکمیل سبک دکوراسیونی خانه ایفای نقش کند. به همین دلیل نیز باید در رابطه با چگونگی انتخاب سبک و نوع فرش خود دقت نظر بسیاری داشته باشید.

در وهله اول اگر تصمیم دارید که دکوراسیونی مدرن و یا مینیمال داشته باشید می توانید در کنار مبلمان راحتی و مدرن خود از فرش های مدرن استفاده کنید. این نوع از فرش ها غالبا طراحی ساده ای دارند و در آنها تنها از چند رنگ متناسب با نقش آن استفاده می شود.

در مقابل اگر در خانه خود مبل راحتی و مدرن دارید و بدتان هم نمی آید که فضای خانه تان را کمی متفاوت تر و جذاب تر کنید می توانید به سراغ استفاده از سبک تلفیقی بروید. بر اساس این سبک شما می توانید المان های متفاوتی از سبک های متفاوت را در کنار هم قرار دهید، آن هم به صورتی که با هم هماهنگ و متناسب باشند. بنابراین انتخاب فرش سنتی در کنار مبل راحتی و مدرن می تواند سبک دکوراسیون منزل شما را تلفیقی کرده و علاوه بر آنکه حس مدرن و به روزی را به خانه شما می بخشد، آن را دنج تر و گرم تر نیز نشان خواهد داد.

اگر از علاقمندان سبک کلاسیک هستید و ترجیح می دهید که اصالت این سبک را در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید بهتر است که در کنار مبلمان کلاسیک خود از فرش های سنتی و کلاسیک نیز بهره بگیرید. با این کار حس و حال دکوراسیون کلاسیک به طور کامل در خانه تان حفظ خواهد شد. فقط در این صورت باید مراقب تعادل شلوغی موجود در فضای خانه نیز باشید. این یعنی اگر مبلمان کلاسیک شما دارای پارچه ای با طرح شلوغ و پر نقش است بهتر است که فرش کلاسیک خود را به گونه ای انتخاب کنید که نقوش روی آن کمتر باشد تا با این کار فضای خانه تان بیش از حد شلوغ نشود و هر کدام از این وسایل بتوانند به صورت جداگانه ای زیبایی خود را نشان دهند. علاوه بر این، تناسب رنگی فرش و مبلمانتان را نیز از یاد نبرید، چرا که این مسئله نیز تاثیر بسیار زیادی در زیبایی هر چه بیشتر فضای خانه شما خواهد داشت.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom