استفاده از چرم و پارچه برای تولید بهترین مبلمان در سبک های مختلف

چرم و پارچه برای تولید مبلمان

امروزه از چرم و پارچه های مرغوب برای تولید بهترین مبلمان استفاده می کنند. برای تولید مبلمان باکیفیت باید از متریال های مرغوب و مقاوم استفاده کرد. در چیدمان دکوراسیون داخلی مبلمان یکی از لوازم ضروری است.

استفاده از چرم و پارچه برای تولید بهترین مبلمان در سبک های مختلف

امروزه از چرم و پارچه های مرغوب برای تولید بهترین مبلمان استفاده می کنند. برای تولید مبلمان باکیفیت باید از متریال های مرغوب و مقاوم استفاده کرد.در چیدمان دکوراسیون داخلی مبلمان یکی از لوازم ضروری است. البته نوع چرم و پارچه استفاده شده در مبلمان نیز در چیدمان و زیباسازی دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارند. در چیدمان بخش های مختلف پارچه های مختلف خودنمایی می کنند. در تولید انواع مبلمان باکیفیت و مرغوب استفاده از انواع چرم و پارچه بروز و ظهور بیشتری دارد. سپس پرده و… را می توان نام برد.

اولین چیزی که در زمان خرید مبل چشم شما را به خود معطوف می کند جنس چرم و پارچه استفاده شده است. البته در زمان انتخاب طرح و رنگ پارچه نیز یک مساله مهم است. سبک دکوراسیون داخلی شما در انتخاب جنس و طرح پارچه تاثیر گذار است. در سبک های مدرن، کلاسیک یا استیل، چرم یا پارچه های مخصوص استفاده می کنند. همچنین رنگ دکوراسیون نیز در انتخاب رنگ روکش مبلمان تاثیرگذار است.

چرم و پارچه، انتخاب زیباترین متریال برای سبک های مختلف

برای ایجاد جلوه ای مجلل مبلمان ساخته شده با چرم یا ترکیب چرم و پارچه بهترین انتخاب است. چرم یک متریال زیبا، بادوام و جاودانه است. یک انتخاب ایده آل است که هرگز از مد نمی افتد. در نتیجه دکوراسیون داخلی شما را درخشان تر می کند. در مبحث آشنایی با چرم و پارچه های مبلمان ابتدا با پارچه چرم آشنا می شویم.

چرم و پارچه

چرم و پارچه.

چرم به دو دسته تقسیم می شود:

چرم طبیعی: از پوست حیوانات مختلف به دست می آید. به سه گروه تقسیم می شود:

  • چرم سبک: پوست حیواناتی مانند بزغاله، بره، گوسفند که ظریف و نازک هستند.
  • چرم نیمه سنگین: پوست حیواناتی مانند شتر مرغ و کروکودیل که کمیاب و گران قیمت می باشند.
  • چرم سنگین: پوست حیواناتی مانند گاو، شتر، گوساله و گاومیش را شامل می شود.

برای تولید مبلمان با چرم و پارچه های لوکس و گران قیمت از چرم طبیعی استفاده می‌کنند. این مدل مبلمان مشتریان و طرفداران خاص خود را دارند.

چرم مصنوعی: این نوع متریال بسیار محبوب است. به واسطه پیشرفت علم و تکنولوژی و ابداع متریال های جدید، چرم مصنوعی جایگاه خود را پیدا کرده است.

چرم مصنوعی از ماده‌ای به نام پلی وینیل کلراید تهیه می شود. مبلمان جدید که با چرم مصنوعی و صنعتی تولید می‌شود بسیار زیبا و بادوام هستند.

انواع چرم در صنعت مبلمان

انواع چرم که صنعت مبلمان استفاده می شود به شرح زیر می باشد:

چرم بیکست:

با نام pu یا دوسویه نیز شناخته می شود. از پوست گاو برای تهیه این چرم استفاده می شود. سطح آن با پلی اورتان پوشش داده می‌شود. قابل شستشو است و هر لکه ای از روی آن به راحتی پاک می شود.

چرم ترکیبی:

در این نوع چرم حدود 18% از چرم طبیعی استفاده شده است. مقاومت و استحکام بالایی دارد و ایجاد حساسیت نمی کند. انتخاب مناسبی برای مبلمان چرم است.

چرم اسپلیت:

این چرم توسط دستگاه تولید می‌شود. مبلمان با چرم اسپلیت انتخاب ایده آل و منحصر به فردی است.

چرم نبوک:

از پوست گاو تولید می شود و دانه درشت است. مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد اما باید در زمان استفاده جوانب احتیاط را رعایت کرد.

چرم دانه برجسته:

از پوست حیوانات مختلفی برای تولید این چرم استفاده می کنند. انتخاب این نوع چرم بر کیفیت و قیمت نهایی تاثیر می‌گذارد. طرح روی آن زمخت است و افراد خاصی به این طرح علاقه دارند. در دسته چرم های گرانقیمت قرار دارد.

چرم طبیعی قیمت بسیار بالایی دارد. چرم طبیعی در تناژ های رنگی بسیار زیبایی تولید می شود. مشکی، قهوه ای تیره و روشن، سفید و قرمز را می توان نام برد. چرم مصنوعی نیز در رنگ های تیره و روشن تولید می شود. در صورت استفاده صحیح عمر مفید بالایی دارند و به راحتی و سریع تمیز می شوند. در انواع سبک های کلاسیک، مدرن، راحتی، صندلی های تک نفره و چستر می توان استفاده کرد.

چرم و پارچه

چرم و پارچه

انواع پارچه و کاربرد آن در تولید مبلمان

چرم و پارچه یکی از مهمترین ابداعات و تولیدات بشر است. پارچه نیز مانند چرم منشاهای متفاوتی دارد. نخ برای تولید پارچه از منشاء حیوانی، گیاهی، شیمیایی و معدنی به دست می آید.

نخ و پارچه به سه گروه تقسیم می شوند:

  • طبیعی: ابریشم، پنبه، پشم، کتان، نخ،
  • مصنوعی: پلی استر، نایلون، ویسکوز و…
  • ترکیبی: از ترکیب دو نوع مصنوعی و طبیعی

بهترین و باکیفیت ترین پارچه ها برای مبلمان از این سه گروه تولید می شوند.

انواع پارچه با منشا طبیعی برای تولید مبلمان شامل موارد زیر است:

پارچه ابریشمی:

این پارچه شیک جلوه ای پیچیده و رسمی به مبلمان می بخشد. پارچه های ابریشمی ظریف، لوکس و گرانقیمت هستند و تناژ های رنگی مختلفی را شامل می‌شود. در تولید مبلمان استیل و سلطنتی از آن استفاده می شود.

پارچه مبلی مازراتی:

این نوع پارچه نیز بسیار مرغوب است و کیفیت بالایی دارد. ظاهر آن تا حدودی شبیه مخمل است اما پرزهای آن بسیار کمتر است. دانه های کوچکی در سطح پارچه وجود دارد و این پارچه آب را کاملا به خود جذب می کند. برای مبلمان به سبک مدرن، اسپرت و کلاسیک کاربرد دارد.

پارچه مبلی کتان:

از الیاف کاملاً طبیعی تولید می شود. ظاهری شفاف و معمولی به مبلمان می بخشد. رنگبندی آن بسیار زیباست و تناژ های مختلفی را شامل می‌شود. مبلمان تولید شده با پارچه کتان قیمت مناسبی دارند و در سبک های ساده و مدرن قابل استفاده است.

چرم و پارچه

چرم و پارچه.

انواع پارچه مصنوعی عبارت است از:

پارچه مبلی مخمل:

جزو محبوب ترین پارچه ها در صنعت تولید مبلمان است. اکثر خانم ها برای دکوراسیون خود مبلمان مخمل را انتخاب می‌کنند. ظاهری بسیار براق و لوکس دارد. در دسته مبلمان فاخر و زیبا قرار می گیرد اما قیمت مناسبی دارد. پارچه مبلی مخمل در طرح های ساده و گلدار تولید می‌شود. برای تولید مبلمان به سبک سلطنتی، کلاسیک، چستر، ال و… کاربرد دارد.

پارچه نانو:

در بخش تولید انواع چرم و پارچه برای مبلمان، پارچه نانو جدیدترین نوع پارچه است. با فناوری نوین تولید می شود که در برابر لکه و آب مقاوم می باشد. در رنگ بندی های مختلف تولید می شود. در سبک های مختلف مبلمان از این پارچه استفاده می‌کنند.

پارچه مبلی پلی استر:

از متریال های مصنوعی تولید می شود. ضدچروک و مقاوم است.

پارچه مبلی میکروفایبر:

از ترکیب نایلون و پلی استر برای تولید این نوع پارچه استفاده می شود.

پارچه مبلی ریون:

بسیار سبک، ارتجاعی و کششی است. در برابر سایش مقاوم اما کمی لغزنده است.

سه مورد آخر برای تولید مبلمان مدرن و اسپرت کاربرد دارد.نوع پارچه ای که انتخاب می کنید بیشتر به سبک زندگی شما بستگی دارد. طرح های گلدار بیشتر به سبک سنتی وابسته است. در مقابل رنگ های روشن حال و هوای امروزی تری دارند.

البته طرح و چاپ روی پارچه نیز از سبک زندگی شما تاثیر می پذیرد. انتخاب طرح های جالب و منحصر به فرد خوب است اما زندگی شما را تحت الشعاع قرار می دهد.با انتخاب بهترین مبل چرم یا پارچه ای برای مدت طولانی از انتخاب خود رضایت داشته باشید.

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom