ویژگی های مبل راحتی | استاندارد های مورد نیاز یک مبل راحتی

ویژگی های مبل راحتی | استاندارد های مورد نیاز یک مبل راحتی

ویژگی های یک مبل راحتی

مبل های راحتی از جمله عناصر اصلی هستند که امروزه در اغلب دکوراسیون های داخلی مورد استفاده قرار میگیرند. دلیل استفاده از این دست مبل ها زیاد است. همانطور که اسمش پیداست، راحتی اولین و مهم ترین هدف از استفاده از آن است. اما باید قبول کرد که هر مبل راحتی، استاندارد طراحی نشده است. در این مقاله قصد داریم تا شمارا با ویژگی های مبل راحتی بیشتر آشنا کنیم و هنگام انتخاب خرید، گزینه مناسب را انتخاب کنیم. انتخاب و خرید مبل میتواند هزینه های زیادی را برای افراد در بر داشته باشد، پس باید بیش از هر چیزی با دقت و حوصله برای آن وقت گذاشت. دانشتن این اطلاعات به شما کمک میکند که با درنظر گرفتن ویژگی ها و جنبه های مختلف هر مبل، انتخاب بهتری داشته باشید.

ویژگی های یک مبل راحتی

بررسی ویژگی های یک مبل راحتی خوب و مناسب

ویژگی های مبل راحتی کدامند؟

همانطور که اشاره کردیم، ما از مبل های راحتی به وفور استفاده میکنیم. در خانه و محل کار، اداره، دفتر و… هر کجا که باشیم، احتمال اینکه یک دست مبل راحتی ببینیم، زیاد است. اما ویژگی های مبل راحتی خوب چیست و چطور میتوانیم بهترین انتخاب ممکن را داشته باشیم؟ از هر طرف که به موضوع نگاه کنیم، یکسری از نکاتی هستند که حتما باید به آن توجه شود. از رنگ و لعاب پارچه گرفته تا اسکلت و فوم، همگی از جمله مهم ترین عناصر و ویژگی های مبل راحتی هستند که باید از زیر عینک ریز بینی بگذرند.

با تماس شماره 1459 میتوانید به صورت مستقیم با کارشناسان مبلیران در ارتباط باشید و از مشاوره فروش این مجموعه بهره مند باشید. مبلیران با داشتن تنوع بالا در مبلمان راحتی و سال ها تجربه در تولید مبلمان، میتواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

نشمین مبل راحتی را بررسی کنید

یکی از ویژگی های مهمی که باید به آن توجه کنید، نشمین گاه مبل است. هدف از خرید مبل راحتی، همانطور که از اسمش پیداست، راحتی آن است. اما همیشه نباید فریب این کلمه را بخورید. همه چیز به اینجا ختم نمیشود. شاید به خودتان فکر کنید که اگر مبلی راحت باشد پس مشکل کجاست؟

نشمین مبل راحتی را بررسی کنید

بررسی نشیمن گاه مبل یکی از اولین نکاتی است که باید به آن توجه کنید!

طبی بودن مهم است!

حتما دقت کنید، از ویژگی های مبل راحتی، طبی بودن نشیمن گاه است. اگر از فوم های با کیفیت و طبی در این مبل ها استفاده شود، تا حد زیادی از کمر درد و موارد مشابه جلوگیری میکند. از آنجا که بر حسب نیاز دوست دارید که ساعت های نسبتا طولانی را روی مبل راحتی خود سپری کنید، پس اهیمت این نکته را نباید دست کم بگیرید.

مبل راحتی مدل ویولت

مبل راحتی مدل ویولت یک مبل راحتی با طراحی استاندارد و مناسب میباشد.

 

جدا از فوم های استفاده شده در نشیمن مبل، باید از کیفیت فوم های استفاده شده در تکیه گاه آن هم اطمینان حاصل کنید. اگر اطلاعات زیادی درباره نوع فوم و استاندارد های لازم برای آن را نمیدانید، میتوانید از فروشنده مشورت بگیرید و از راهنمایی های آن استفاده کنید.

مبل راحتی خوب باید نشیمن طبی داشته باشد و از فومهای طبی در قسمت تکیه گاه استفاده شود که گودی کمد را تا حدی پر کرده و از درد کمر جلو گیری کند. در هنگام تست مبل، حدودا 10 دقیقه کامل بر روی آن بنشینید. پس از آن که بلند شدید، اگر مبل سریع به حالت قبلی خودش برگشت، پس میتوانید روی آن حساب کنید.

اندازه پشتی را از قلم نیندازید

ویژگی مهم بعدی مبل راحتی اندازه ی پشتی ها و تکیه گاه آن است. هر چقدر که این اندازه، حالتی استاندارد و متناسب با آناتومی بدن انسان داشته باشد، از انواع مشکلات مثل کمردرد، آرتروز و حتی مشکلات گردن و شانه جلوگیری خواهد شد. حتی این ویژگی برای افراد سالخورده و مسن هم اهمیت خیلی بیشتری پیدا میکند.

اندازه پشتی را از قلم نیندازید

مبل راحتی با اندازه پشتی متناسب، علاوه بر احساس راحتی، سلامتی گردن را نیز تضمین میکند.

از ویژگی های مبل راحتی خوب میتوان به این اشاره کرد که از بروز چنین مشکلاتی تا حد امکان جلوگیری بشود. حتی علاوه بر افراد مسن، برای افراد جوان نیز اهمیت این نکته زیاد است. تکیه گاه های با اندازه استاندارد و پشتی های طبی میتواند از بروز کمردرد، آرتروز گردن و …. جلوگیری کند.

یک مبل راحتی خوب باید اندازه پشتی یا تکیه گاه آن به گونه ای باشد که شانه ها و قسمتی از گردن را پوشش دهد که از آناتومی بدن افراد سالخورده که دچار گردن درد یا آرتروز گردن هستند محافظت کند و در درمان گردن درد و کمر درد آنها کمک کند و برای افراد جوانتر باعث بروز چنین مشکلاتی نشود.

ویژگی مبل راحتی، ارتفاع مناسب

شاید تا حالا به این مورد توجهی نکرده بودید. اما باید بگویم که از ویژگی های مهم مبل راحتی داشتن ارتفاع مناسب از سطح زمین است.  ارتفاع مناسب، اندازه ای است که پاها را در زاویه 90 درجه ای نگه دارد. از طرفی نباید که کف پا از سطح زمین جدا  بشود. رفته رفته با کنار هم قرار دادن ویژگی های مختلفی که ذکر شد؛ میتوانیم به یک مبل راحتی استاندارد برسیم.

مبل راحتی مدل کوپر

مبل راحتی مدل کوپر با طراحی استاندارد خود، راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

به جز ارتفاع، نحوه طراحی دسته های مبل هم اهمیت دارد و نباید به شانه های شما در طی استفاده طولانی مدت، آسیب وارد کند. این طراحی ارگونومیک میتواند در استفاده ی طولانی مدت از مبل راحتی، به بدن شما آسیب وارد نکند.

همچنین ارتفاع یک مبل راحتی خوب از سطح زمین باید به گونه ای باشد که زانوها نه خیلی خم و نچندان کشیده شوند که برای افراد سالمند درد آرتروز زانورا تاحدی کاهش دهد و برای افراد جوانتر از سائیدگی زانو و آرتروز زانو جلوگیری کند.

پارچه ها را مد نظر قرار بدهید

اگر تا حد کافی به نکات گفته شده در بالا توجه به دقت کرده باشید، میتوانید خودتان را درگیر جزئیات کنید. البته که جزئیات فقط ظاهر قضیه است. اولین چیزی که با نگاه کردن به مبل راحتی شمارا به وجد می‌آورد، پارچه و طراحی های آن است. این مورد بستگی به سلیقه ی شخصی شما و البته ظاهر فعلی دکوراسیون داخلی منزلتان بستگی دارد. اما به جز ظاهر از جنس هم نباید غافل شد. از ویژگی های مبل راحتی این است که تقریبا با همه نوع سبک و پارچه خودش را تطبیق میدهد و محدودیتی ندارد. ممکن است که پوست شما به نوع خاصی از پارچه حساسیت داشته باشد که خب امری کاملا طبیعی است.

پارچه ها را مد نظر قرار بدهید

توجه به پارچه و رنگ آن، تاثیر قابل توجهی در دکوراسیون داخلی خانه شما خواهد گذاشت.

با این تفاسیر میتوانید در بین جنس های مختلف پارچه، چیزی را انتخاب کنید که بیشترین سازگاری را با شما و دکوراسیون شما داشته باشد. در ادامه میتوانید با مراقبت های درست، طول عمر مبل خود را تا چند سال بیشتر، افزایش دهید.

در هنگام خرید مبل راحتی توجه داشته باشید که پارچه کاملا متناسب با اندازه مبل و نشین گاه طراحی شده باشد و کاملا هم سایز آن باشد. در غیر این صورت از خرید مبل هایی که پارچه های شل و آویزانی دارند، صرف نظر کنید.

ویژگی های مبل راحتی و نوع چوب

اسکلتی که مبل از آن ساخته شده، مثل بدنه ی یک ساختمان میماند. هر چقدر که از مواد خوبی برای ساخت آن استفاده شده باشد، عمر و کارایی و البته استحکام آن هم بیشتر خواهد شد. در مورد مبل های راحتی هم باید بگوییم که چوب ها نقش خیلی مهمی را ایفا میکنند.

ویژگی های مبل راحتی و نوع چوب

استفاده از چوب مناسب در ساخت مبل، طول عمر آن را افزایش میدهد.

استفاده از چوب های مرغوب و با کیفیت، استحکام مبل را افزایش میدهد و کارایی را تا حد زیادی بالا میبرد. چوب هایی مثل گردو، راش و … امروزه استفاده گسترده ای در تولید مبل ها پیدا کرده اند. از جمله ویژگی های مبل   استفاده کردن از چوب مناسب برای ساخت آن میباشد.

یکی از ویژگی های مبل راحتی خوب این است که سر و صدا ایجاد نکند. هر چقدر که در ساختن آن از استاندارد های مختلف پیروی شده باشد، میتواند کیفیت آن را تضمین کند.

ویژگی های مبل راحتی خوب

مبل  خوب ویژگی هایی دارد که اگر به آنها دقت کنید، میتوانید انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید. برای مثال توجه به مواردی مثل پارچه، چوب و اسکلت مبل، نوع فوم و …. همگی میتوانند به شما کمک کنند تا بتوانید بهترین مورد ممکن را انتخاب کنید. ویژگی های مبل راحتی زیاد هستند اما در این مقاله سعی کردیم تا با اصلی ترین آنها آشنا شده و با استفاده از آن بتوانیم با چشمان باز خرید کنیم. به یاد داشته باشید که ویژگی مبل راحتی، فقط راحتی آن نیست!

 

 

 

 

شما به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

جهت ثبت امتیاز روی ستاره ها کلیک کنید

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

هنوز امتیازی برای این مقاله ثبت نشده است.

به اشتراک بگذارید...

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

showroom